صیدلو: مدارس با رعایت مفاد بخشنامه وزارت آموزش و پرورش از اول بهمن بازگشایی می‌شوند

تهران(پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران گفت طرح بازگشایی مدارس و آموزش حضوری دانش آموزان از اول بهمن ماه برابر بخشنامه وزارت آموزش و پرورش اجرایی می شود.

کد مطلب: ۱۱۵۴۴۹۸
لینک کوتاه کپی شد
صیدلو: مدارس با رعایت مفاد بخشنامه وزارت آموزش و پرورش از اول بهمن بازگشایی می‌شوند

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره‌کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، محمد صیدلو در تشریح جزئیات این طرح، گفت: در اجرای مصوبات ستاد‌ملی مدیریت کرونا، در خصوص آموزش حضوری پایه‌های اول و دوم ابتدایی، دروس کارگاهی هنرستان‌ها و مدارس دارای جمعیت کمتر از ۵۰ دانش‌آموز، با عنایت به مصوبه شورای‌عالی آموزش و پرورش، کلاس‌ها و مدارس مذکور از اول بهمن‌ماه سال جاری با رعایت دقیق مفاد بخشنامه وزارت آموزش و پرورش بازگشایی می‌شوند.

شرایط به گونه‌ای فراهم شده است که همه دانش‌آموزان مشمول و خانواده‌های آنان از میزان، زمان، نحوه حضور و دستورالعمل‌های بهداشتی مربوط آگاه باشند و با اطمینان خاطر فرزندان خود را به مدرسه بفرستند

او ادامه داد: آموزش حضوری شامل دانش‌آموزان پایه‌های اول و دوم ابتدایی، در مناطق دارای وضعیت زرد و آبی، دانش‌آموزان مدارس ابتدایی و متوسطه دارای جمعیت کمتر از ۵۰ نفر (بر اساس آمار ثبت نامی در سناد) در وضعیت آبی، هنرجویان هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش در خوشه دروس شایستگی‌های فنی و استاندارد آموزش‌مهارت و کار‌آموزی و کارورزی در وضعیت زرد و آبی می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران افزود: تعداد دانش‌آموزان در کلاس‌های حضوری، حداکثر ۱۰ نفر است و مدیران مدارس موظف هستند نسبت به تشکیل شورای مدرسه اقدام کنند و بر اساس مصوبات شورا و انجام اقدامات لازم، زمینه‌حضور دانش‌آموزان را در مدرسه فراهم آورند.

خانواده‌ها اطمینان داشته باشند که برای رفع دغدغه آن‌ها آموزش و پرورش همه ظرفیت‌های خود را به کار خواهد گرفت

صیدلو با اشاره به اینکه خانواده‌ها می‌توانند فرزندان خود را با اطمیان خاطر به مدارس بفرستند گفت: به منظور هماهنگی و همراهی خانواده‌ها شرایط به گونه‌ای فراهم شده است که همه دانش‌آموزان مشمول و خانواده‌های آنان از میزان، زمان، نحوه حضور و دستورالعمل‌های بهداشتی مربوط آگاه باشند و با اطمینان خاطر فرزندان خود را به مدرسه بفرستند.

او تاکید کرد: رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی در آموزش حضوری الزامی است و خانواده‌ها اطمینان داشته باشند که برای رفع دغدغه آن‌ها آموزش و پرورش همه ظرفیت‌های خود را به کار خواهد گرفت.

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های تهران با بیان اینکه مدیران و کادر اداری اجرایی مدارس مکلف به رعایت دقیق و همه جانبه دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی هستند گفت: امید است در سایه مشارکت و همراهی خانواده‌ها، فرایند بازگشایی مدارس به خوبی محقق و دانش‌آموزان بتوانند از مزایای آموزش حضوری بهره‌ببرند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار