تاثیر میکروب‌های روده بر ابتلا به کروناویروس

تهران (پانا) - نتایج یک بررسی نشان می‌دهد: میکروب‌های روده می‌تواند بر خطر ابتلا به کروناویروس تاثیر بگذارد.

کد مطلب: ۱۱۵۴۳۷۸
لینک کوتاه کپی شد
تاثیر میکروب‌های روده بر ابتلا به کروناویروس

به‌گزارش ایسنا، نوع میکروب‌های موجود در روده میتواند بر میزان و چگونگی بیماری ناشی از کروناویروس تاثیر داشته باشد.

محققان دانشگاه هنگ‌کنگ اظهار داشتند: کاهش تعادل میکروب‌های سالم در روده می‌تواند بر این موضوع تاثیر بگذارد که آیا در فرد الگویی از علائم پایدار موسوم به کووید طولانی وجود دارد.

باکتریها و دیگر موجودات موجود در سیستم گوارش که میکروبیوم روده خوانده میشوند از چندین طریق مختلف بر سلامتی تاثیر می‌گذارند.

در این بررسی محققان هنگ‌کنگ به آزمایش روی نمونه‌های بدست آمده از 100 بیمار که در دو بیمارستان تحت درمان قرار گرفته بودند پرداختند تا مشخص شود چگونه میکروبیوم روده بر روند بهبودی بیماری کووید-19 تاثیر میگذارد.

ترکیب میکروبیوم روده در بیماران مبتلا به کووید-19 در مقایسه با افراد دیگر و بدون توجه به اینکه آیا بیمار دارو دریافت کرده به طور قابل توجهی تغییر کرده است.

به‌گفته محققان، بر اساس مطالعه انجام شده روی چندین بیمار که تا 30 روز پس از پاکسازی کروناویروس نیز ادامه داشت مشخص شد میکروبیوم روده پس از بهبودی نیز تغییرات قابل توجهی داشته است.

به نقل از شبکه خبری سی ان ان، بررسیها نشان داده گونه‌های خاصی از باکتری‌ها عملکرد سیستم ایمنی بدن را تغییر می‌دهند و محققان پیشنهاد می‌کنند که برخی از بیماران از میکروبیوم روده متعادلی برخوردارند که برای مهار التهاب غیر قابل کنترل در برخی از بیماران وخیم کرونایی مناسب‌تر است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار