ادعای اروپا: غنی‌سازی ایران با توافق برجام سازگاری ندارد!

تهران (پانا) - مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای ضمن ابراز نگرانی از آغاز غنی‌سازی 20 درصدی ایران، بر حمایت اتحادیه اروپا از توافق هسته‌ای و لزوم بازگشت آمریکا به آن تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۱۵۴۳۰۶
لینک کوتاه کپی شد
ادعای اروپا: غنی‌سازی ایران با توافق برجام سازگاری ندارد!

به گزارش آناتولی، اتحادیه اروپا از ایران خواست اقداماتش برای غنی‌سازی اورانیوم 20 درصدی را کنار گذاشته و تعهداتش در توافق هسته‌ای را اجرا کند. جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای گفت که اتحادیه به حمایت از برجام (توافق هسته‌ای) که میان ایران و قدرت‌های جهانی امضا شد، ادامه می‌دهد. بورل گفت که آغاز غنی‌سازی اورانیوم تا 20 درصد در تاسیسات فردو «یک پیش روی جدی و موضوعی عمیقا نگران‌کننده است» و مدعی شد که این کار با توافق برجام هم سازگاری ندارد.

این مقام اتحادیه اروپا با تاکید بر این که وجود مسائل ناشی از خروج یکجانبه آمریکا از توافق هسته‌ای و اعمال دوباره تحریم‌ها علیه ایران را تایید می‌کند، مدعی شد که اتحادیه اروپا به تعهداتش پایبند مانده است و تحریم‌ها را لغو کرد.

او علاوه بر این، اظهار کرد که آن‌ها در اتحادیه اروپا برای تداوم توافق، علیرغم سختی‌ها تلاش می‌کنند و از تلاش‌ها برای بازگشت آمریکا به توافق و پایبندی کاملش به توافق هسته‌ای حمایت می‌کند.

این صحبت‌ها در حالی مطرح می‌شود که غنی‌سازی 20 درصد در فردو به اطلاع سازمان بین‌المللی انرژی اتمی صورت گرفته و طبق اعلام وزیر امور خارجه کشورمان، اقدامات جبرانی ایران در انطباق کامل با بند ۳۶ برجام است و بعد از سال‌ها عدم پایبندی چند عضو دیگر برجام اجرا شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار