استاندار خراسان جنوبی:

باید تفکر توسعه ای در دانش آموزان تقویت شود

بیرجند(پانا)- استاندار خراسان جنوبی در دیدار با مدیرکل آموزش وپرورش استان بر تقویت نگاه و تفکر توسعه محور در دانش آموزان تأکید کرد.

کد مطلب: ۱۱۵۴۰۵۰
لینک کوتاه کپی شد
باید تفکر توسعه ای در دانش آموزان تقویت شود

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان جنوبی؛ حمید ملانوری یک شنبه شب در دیدار با مدیرکل آموزش و پرورش استان، تصریح کرد: با تقویت تفکر توسعه ای، دانش آموز به جای تمرکز بر روی یک شغل ، به این می اندیشد که چطور می تواند مهره ای تأثیرگذار در جامعه باشند.

وی، ازآموزش و پرورش، به عنوان شالوده، پایه و اساس همه کارها یاد کرد و گفت: تربیت خوب کودکان، نوجوانان و جوانان لازمه توسعه و پیشرفته همه جانبه و پایدار در تمامی عرصه ها است.

رئیس شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی، بر تناسب آموزش ها با نیاز فراگیران در دوره های مختلف تحصیلی تأکید کرد و ادامه داد: تناسب آموزش ها با نیاز فراگیران شمن ایجاد انگیزه و علاقمندی وافر آنان به کسب علم و دانش موجب می شود تا مسیر اداره جامعه را به دست بگیرند.

استاندار خراسان جنوبی، با بیان این که دانش آموزان، بخش عمده ای از علم مورد نیاز خود را در مدرسه می آموزند، اظهار کرد: آموزش و پرورش با جدیت، آموزش کتب درسی و برگزاری کلاس های فوق برنامه را دنبال می کند تا افرادی صالح، مومن، متعهد و تأثیر گذار در مناسبات اجتماعی و در طراز انقلاب و نظام جمهوری اسلامی تربیت شوند.

وی با اشاره به لزوم تقویت فضایل و مکارم اخلاقی در دانش آموزان متذکر شد: شورای آموزش و پرورش، نیز به عنوان بازوی کمکی نظام تعلیم و تربیت بر آن است، تا با استفاده از خردجمعی، راه های نویی را برای تعلیم و تربیت دانش آموزان در مدارس ارائه کند.

نماینده ارشد دولت در استان خراسان جنوبی، تقویت تفکر توسعه محور در دانش آموزان را یکی از این راه های نوین در مسیر تعلیم و تربیت اسلامی ایرانی و منطبق با سند توسعه بنیادین برشمرد و یاد آور شد: تقویت تفکر توسعه محور بچه ها را به این فکر وا می دارد که بتوانند راهی را انتخاب کنند که یادگاری از خود در جامعه به جا بگذارند.

استاندار خراسان جنوبی، تربیت افرادی مومن، متعهد، توسعه گرا و مؤثر را مهم ترین رسالت آموزش و پرورش استان دانست و بیان کرد: دانش آموزان در دروه های مختلف تحصیلی به گونه ای باید آموزش ببینند که افرادی خودباور، ریسک پذیر، کارآفرین، با جرأت و جسور در مواجهه با مکشلات و سختی ها باشند.

وی با بیان این که دبیرخانه شورای آموزش و پرورش باید متناسب با این موارد، طرح هایی را به شورا ارائه کند، تأکید کرد: این طرح ها در شورا، نقد و بررسی شده در مسیر تحقق و اجرا قرار می گیرد.

به گفته ملا نوری هدف و غایت تمامی این کارها، تربیت نسلی مؤثر در توسعه استان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار