مدیرکل بحران گیلان نسبت به وزش بادگرم وآتش سوزیهای ناشی ازآن هشدار داد

رشت ( پانا) - مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با اشاره به پیش بینی هواشناسی مبنی بر وزش باد گرم شدید طی روزها اخیر در استان و افزایش احتمال بروز آتش سوزی ها هشدار داد و از مردم و ساکنان ارتفاعات استان خواست تا از روشن کردن آتش در جنگل ها و یا هر گونه سهل انگاری در این زمینه به شدت بپرهیزند.

کد مطلب: ۱۱۵۳۶۴۹
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل بحران گیلان نسبت به وزش بادگرم وآتش سوزیهای ناشی ازآن هشدار داد

به گزارش روابط عمومی استانداری گیلان، امیر مرادی با توجه به صدور هشدار نارنجی توسط هواشناسی استان و وزش باد گرم با سرعت بین ۵۰ تا ۹۰ کیلومتر بر ساعت در جلگه و ارتفاعات شرق، جنوب و مرکز استان به تمامی فرمانداران و روسای دستگاههای امدادی اعلام شده که طی ۲ روز آینده از امروز تا دوشنبه آمادگی مقابله با مشکلات احتمالی ناشی از این پدیده را داشته باشند.

وی تصریح کرد: همچنین یگان حفاظت از جنگل ها نیز باید آمادگی لازم را برای همکاری دهیاران برای اطفای حریق های احتمالی داشته باشند؛ ضمن آنکه بدلیل احتمال ریزش بهمن در ارتفاعات، کوهنوردان نیز با احتیاط و حتما با هماهنگی هیات کوهنوردی و هواشناسی استان در این مدت برای صعود عمل کنند.

افزایش دما در ارتفاعات مستعد، احتمال وقوع بهمن و ریزش سنگ، احتمال بالاآمدن آب رودخانه ها به واسطه ذوب برف در ارتفاعات بالا دست طی مدت فعالیت این سامانه جوی در استان وجود دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار