برگزاری اولین جلسه مجلس دانش آموزی در منطقه 3

تهران (پانا) - فیروز یارمحمدی، معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه 3 درجلسه منتخبین مجلس دانش آموزی منطقه تاکید کرد که به منظور جوان گرایی و تشویق حضور جوانان در عرصه های مختلف باید زمینه ی حضور آنان رانیز فراهم کنیم.

کد مطلب: ۱۱۵۳۴۰۴
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری اولین جلسه مجلس دانش آموزی در منطقه 3

به گزارش خبرگزاری پانا، اولین جلسه مجلس دانش آموزی منطقه3،به تفکیک جنسیت با حضور فیروز یارمحمدی، معاون پرورشی و تربیت بدنی و رمضان دیوسالار، مدیر سازمان دانش آموزی برگزار شد.
در ابتدا دیوسالار ضمن خوشامدگویی به دانش آموزان گفت: انتخابات هیئت رئیسه به خوبی و با شور و اشتیاق انجام شد و پس از آن شاهد این نکته ی مهم و ارزشمند بودیم که بقیه دانش آموزان، ازجمله آنها که کاندید شده بودند و رای کسب نکردند و یا بقیه ی دانش آموزان به افراد منتخب تبریک گفتند که این را نشان از شعور بالای اجتماعی در پذیرش رای اکثریت میدانیم. مجلس دانش آموزی در واقع برشی از مجلس شورای اسلامی و قانونگذاری است.
همچنین دیوسالار در مورد تشکیل کمیسیون ها درمجلس دانش آموزی توضیح داد و افزود: در هر یک از گروه ها به تفکیک جنسیت، پنج کمیسیون تشکیل می شود که دانش آموزان بر اساس علاقمندی خود در آنها شرکت میکنند. اعضاء هر کمیسیون پنج نفر هستند و کمیسیون ها عبارتند از: کمیسیون فرهنگی-اجتماعی، کمیسیون علمی-آموزشی، کمیسیون اخلاقی-تربیتی، کمیسیون ورزش وسلامت، کمیسیون ارتباطات و فناوری که در هریک از این گروهها انتخاب یک ریئس و یک منشی الزامی است.
در ادامه فیروز یارمحمدی ضمن تبریک به هیئت رئیسه گفت: امسال اولین سالی است که مجلس دانش آموزی منطقه داریم، بر اساس سند تحول تغییر و تحولی در برخی از حوزه های معاونت پرورشی ایجاد شده که یکی از آنها سازمان دانش آموزی است بهمین جهت تصمیم بر این گرفته شد که هر منطقه به تفکیک جنسیت از منتخبین شورای مدارس خود 25 دختر و 25 پسر را بعنوان محلس دانش آموزی منطقه ی خود اعلام نمایند.
وی افزود: هدف از تشکیل مجلس در واقع این است که رسیدن به ساحت های شش گانه ی تحول را برای جوانان فراهم کنیم. اگر به جوان گرایی و باورمند بودن حضور حوانان در عرصه های مختلف اعتقاد داریم، باید زمینه ی حضور آنان را فراهم کنیم.
وی ادامه داد: از زمانیکه شما در مدارس خود کاندید شدید و پله پله بالا آمدید تا به مجلس دانش آموزی منطقه راه پیدا کردید، در واقع تمرینی بوده برای ایجاد فرهنگ درست گفتگو و مطالبه گری. دانش آموزان می توانند در مورد همه ی مسائل مربوط به جامعه ی مدرسه ی خود و جامعه ی بزرگتر تادل نظر کنند. وظیفه ی شما دانش آموزان این است که بینید با توجه به ظرفیت های موجود آیا می توانید برای بیان مسائل مربوط به حوزه ی آموزش در همه ی زمینه ها از جمله تشکل های دانش آموزی، شیوه ی تدریس، منابع تدریس، فوق برنامه ها، ورزش و موارد دیگر گامی بردارید.همانطور که می دانید دانش آموزان در مجلس در واقع به نوعی مشاور مدیر منطقه هستند و در ضمن می توانند نظرات خود را به سمع شورای عالی سیاست گذاری آموزش و پرورش که بالاترین مقام در حوزه ی سیاست گذاری است برسانند.
در ادامه آرمیتا رزاقیان، رئیس منتخب دختران منطقه و امین محمد ابراهیمی، رئیس منتخب پسران به معرفی خود و برنامه هایشان پرداختند.
در پایان مراسم یارمحمدی حکم انتصاب هیئت ریئسه ی منتخب را اهدا کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار