رئیس سازمان آموزش وپرورش استثنایی کشور:

۵۰ درصد اعتبارات به استانداردسازی تجهیزات مدارس استثنایی سیستان و بلوچستان تخصیص یافته است

زاهدان (پانا) - معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان آموزش وپرورش استثنایی کشور خبر داد در قالب نهضت توان افزایی برای تامین هزار و 532 قلم تجهیزات، 8 میلیارد تومان به استان سیستان و بلوچستان اختصاص داده شد که تاکنون 50 درصد آن تخصیص یافته است.

کد مطلب: ۱۱۵۳۲۶۱
لینک کوتاه کپی شد
۵۰ درصد اعتبارات به استانداردسازی تجهیزات مدارس استثنایی سیستان و بلوچستان تخصیص یافته است

سید جواد حسینی، در شامگاه پنجشنبه در جلسه شورای معاونان اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان اظهار کرد: استاندارد سازی تجهیزات مدارس استثنایی هم اکنون در دست اجراست که در قالب نهضت توان افزایی مطالعه ای در این زمینه انجام شده که براساس آن در کل کشور 105 هزار قلم تجهیزات برای دانش آموزان با نیازهای ویژه با اعتبار 450 میلیارد تومان مورد نیاز است.

وی افزود: یکی دیگر از نیازهای اساسی دانش آموزان با نیازهای ویژه، فعالیت بدنی است که برای این منظور در سراسر کشور در مدارس که ظرفیت ساخت سالن ورزشی ۲۰۰ مترمربعی را دارند یک سالن ورزشی ویژه این دانش آموزان ایجاد خواهد شد.

رئیس سازمان آموزش وپرورش استثنایی کشور ادامه داد: براساس مطالعه انجام شده 4 مدرسه در سیستان و بلوچستان برای ساخت این سالن ها مشخص شده که تا مهر سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

وی همچنین به 3 مدل پیشنهادی در دوران کرونا برای استمرار هر چه بهتر فرایند دانش آموزان اشاره کرد و گفت: در مدل اول استفاده از ظرفیت کامپیوترهای مدارس برای آموزش دانش آموزان است.

حسینی ادامه داد: مدل دوم طرح باندلینگ است که شرکت های اپراتور بزرگ کشور برای خرید تبلت دانش آموزی تسهیلات صفر تا ۲ درصد به دانش آموزان پرداخت کنند و در بلند مدت این تسهیلات از سهام عدالت کسر شود.

وی خاطرنشان کرد: مدل سوم نیز تهیه اعتبارات از طریق پویش های مردمی است. به طور مثال از طریق پویش نذر هوشمند ۴۸ میلیارد تومان جمع آوری شد و قرار است پویش حامی هوشمند را نیز راه اندازی کنیم تا هر خانواده توانمند بتواند چند دانش آموز نیازمند را حمایت کند.
معاون وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: به تعبیر مقام معظم رهبری باید مراقب باشیم تا در عصر استفاده از فناوری های دیجیتال دچار نابرابری دیجیتال نشویم.

گفتنی است سید جواد حسینی، معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور شامگاه چهارشنبه به منظور افتتاح چند طرح آموزشی و شرکت در جلسه شورای معاونان آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان وارد زاهدان شد و 9 طرح آموزشی در حوزه آموزش و پرورش استثنایی در شهرستان های زاهدان، زابل، چابهار، سراوان، ایرانشهر و قصرقند افتتاح و کلنگ زنی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار