جای خالی عقلانیت آیت‌الله هاشمی بیشتر حس می‌شود

محسن هاشمی: با سخت شدن معیشت مردم جای خالی عقلانیت ایشان بیشتر حس می‌شود/دکترین آیت‌الله هاشمی رفسنجانی برای ایران دکترین صلح و توسعه بود/ آیت‌الله می‌گفتند اهداف انقلاب باید به گونه‌ای پیش برود که همه مشکلات مردم رفع شود/آقای هاشمی سعی داشتند شعار را در‌ مقابل شعور قرار ندهند

تهران (پانا) - محسن هاشمی فرزند آیت الله هاشمی رفسنجانی و رئیس شورای شهر تهران در مراسم چهارمین سالگرد ارتحال آیت الله هاشمی گفت داغ نبود ایشان برای دوستداران و علاقمندان باقی است و با سخت شدن معیشت مردم جای خالی عقلانییت ایشان بیشتر حس می‌شود.

کد مطلب: ۱۱۵۳۲۳۶
لینک کوتاه کپی شد
جای خالی عقلانیت آیت‌الله هاشمی بیشتر حس می‌شود

محسن هاشمی، فرزند آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در مراسم چهارمین سالگرد ارتحال ایشان گفت: امروز در چهارمین سالگرد ارتحال ایت الله هاشمی قرار داریم. داغ نبود ایشان برای دوستداران و علاقمندان باقی است و با سخت شدن معیشت مردم جای خالی عقلانیت ایشان بیشتر حس می‌شود.

وی با ذکر خاطره‌ای از دوران ستمشاهی و زندانی بودن آیت‌الله هاشمی اظهار کرد: سخن درباره ایشان زیاد است. تشکر می‌کنم از کسانی که از ایشان گفتند و قلم زدند.

رئیس شورای شهر تهران در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: آیت الله مرتضی جوادی املی در مراسم قم گفتند، آیت هاشمی در دوران امام با توجه به سبقه‌ای که داشتند، شاگرد مکتب امام بودند و از ایشان پیروی بسیار جدی داشتند و در دهه های بعد از فوت امام، ایشان با رهبری همراهی جدی داشتند. این همراهی به نحو احسن به سرانجام رسید و به خاطر مصلحت جامعه طوری عمل کردند که هیچ سیلی به نظام، انقلاب و ایران وارد نشود. آقای هاشمی سعی داشتند شعار را در‌ مقابل شعور قرار ندهند و جامعه را در یک میانه روی محض، قرار دهند.

محسن هاشمی در پایان سخنان خود تصریح کرد: دکترین آقای هاشمی رفسنجانی برای ایران دکترین صلح و توسعه بود. ایشان اهمیت بالایی برای رفاه مردم قائل بودند و سعی داشتند در مسیر توسعه متوازن و پایدار مشکلات مردم حل شود.

وی اضافه کرد: آیت الله هاشمی معتقد بودند باید طوری عمل بشود که برای حفظ ارزش‌ها، فشار زیادی به مردم وارد نشود، به صورتی که با میانه‌روی کمترین میزان مشکل برای مردم ایجاد شود و در کنار آن همه ارزش‌های انقلاب حفظ شود این مشی بود که آیت‌الله دنبال می‌کردند. آیت‌الله می‌گفتند اهداف انقلاب باید به گونه‌ای پیش برود که همه مشکلات مردم رفع شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار