آشنا با اشاره به اتفاقات شب گذشته آمریکا: قدرت از آن ملت‌ها است

تهران (پانا) - مشاور رییس جمهوری با اشاره به درگیری‌های شب گذشته در کنگره آمریکا قدرت را از آن ملت‌ها دانست.

کد مطلب: ۱۱۵۳۲۳۲
لینک کوتاه کپی شد
آشنا با اشاره به اتفاقات شب گذشته آمریکا: قدرت از آن ملت‌ها است

حسام الدین آشنا در حساب کاربری توئیتر خود نوشت، ترامپ با پول سعودی‌ها هم نمی‌تواند رییس‌جمهور بماند.

مشاور رییس جمهوری با بیان اینکه سعودی‌ها هم نمی‌توانند با زور آمریکا حاکم بمانند، خاطرنشان کرد: قدرت از آن ملت‌ها است.

شب گذشته و تنها ساعتی بعد از پایان سخنرانی ترامپ نشست مشترک کنگره با ریاست مایک پنس آغاز شد اما در همان ساعات اولیه خبری نمایندگانی که در حال تایید آرای الکترال کالج بودند را به ترس و لرز انداخت و آن هجوم حامیان ترامپ به ساختمان کنگره بود.

توقف نشست مشترک مجلس نمایندگان و سنای آمریکا برای شمارش آرای گزینشگران انتخابات ریاست جمهوری که با شور و یورش هواداران دونالد ترامپ به داخل ساختمان کنگره متوقف شد واکنش‌های بین‌المللی را در پی داشت و بسیاری از سران و مقامات عالی جهان ضمن سرزنش اقدام ترامپ و هوادارانش در به راه انداختن شورش، نسبت به وقایع واشنگتن ابراز نگرانی کردند.

با هجوم طرفداران ترامپ به ساختمان کنگره و تلاش برای ورود به ساختمانی که در حال شمارش آرای الکترال کالج بودند، تمام درهای کنگره قفل شد و نیروهای امنیتی در برابر شورشیان به صف کشیدند.

در تیراندازی‌ها در جریان این شورش، دست کم چهار نفر کشته و ده‌ها نفر هم زخمی شدند که تعدادی از آنها از نیروهای پلیس هستند. دست کم ۵۳ نفر هم در جریان شورش بازداشت شدند. تعدادی نیروی پلیس هم در این درگیری زخمی شدند.

براساس این گزارش‌، کنگره پس از خروج شورشیان که با حضور نیروهای گارد ملی آمریکا و پلیس فدرال به حالت عادی برگشت، نشست خود را در ساعت ۸ شب چهارشنبه به وقت محلی از سر گرفت. در نهایت جو بایدن برخلاف تلاش برخی طرفداران ترامپ در کنگره آمریکا، با کسب ۳۰۶ رای گزینش‌گران به طور رسمی به عنوان چهل و ششمین رییس‌جمهوری آمریکا تایید شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار