در مسابقات ورزشی قهرمانی کشوری؛

افتخارآفرینی اساتید و دانشجویان ورزشکار دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان

سمنان (پانا) - اساتید و دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان در مسابقات ورزشی قهرمانی کشور افتخار آفریده و حائز رتبه های برتر کشور شدند.

کد مطلب: ۱۱۵۳۰۷۵
لینک کوتاه کپی شد
افتخارآفرینی اساتید و دانشجویان ورزشکار دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان

رضا نقدی رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان با بیان اینکه ورزشکاران این دانشگاه در رشته های پیاده روی، دارت و شطرنج آنلاین افتخارآفرینی کردند، گفت: این دانشگاه در راستای اهداف راهبردی در بخش ورزش و تفریحات سالم در جهت گسترش و توسعه ورزش همگانی با تاکید بر افزایش مشارکت دانشجویان در فعالیت های ورزشی برای تحقق همگانی نمودن ورزش تلاش می کند.

وی با عنوان این مطلب که دانشجویان سکانداران هدایت جامعه در آینده می باشند و می طلبد که این سرمایه های انسانی نه تنها از لحاظ علمی بلکه در سایر ابعاد از جمله سلامت جسم و روان نیز در جامعه سرآمد باشند، افزود: در این راستا، ورزش دانشجویی نه تنها در افزایش سلامت مؤثر است بلکه در رشد و توسعه تمامی ابعاد آموزشی، تربیتی و اخلاقی دانشجو موثر است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان خاطرنشان کرد: هدف ورزش دانشجویی، افزایش نشاط و شادابی و پُرکردن اوقات فراغت دانشجویان می باشد. علیرغم مشکلاتی که در این زمینه وجود دارد، امیدواریم بتوانیم ورزش همگانی را در بخش دانشجویی نهادینه کرده و شاهد رشد مشارکت دانشجویان در ورزش همگانی در آینده باشیم.

نقدی ادامه داد: در وهله اول همگانی کردن ورزش و افزایش مشارکت دانشجویان در فعالیت های ورزش همگانی است؛ چراکه پایه تمامی سطوح مختلف ورزش، ورزش همگانی است. اگر ورزش همگانی در بین دانشجویان نهادینه شود و میزان حضور دانشجویان در ورزش همگانی افزایش یابد، ورزش قهرمانی (یا همان کسب رتبه) نیز حتما اتفاق خواهد افتاد؛ چرا که بیشتر استعدادهای ورزشی از ورزش همگانی کشف و پرورش می‌یابند.

وی همچنین از کسب رتبه مظاهر خیرخواهان ریاست دانشکده کشاورزی امیرآباد دامغان و عضو هیئت علمی دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان، در اولین دوره مسابقات پیاده روی مجازی۵۰ در۵۰ روز۵۰ کیلومتر دانشگاه فنی و حرفه ای سراسر کشور که با همکاری سازمان مرکزی دانشگاه فنی و حرفه ای و انجمن پیاده روی فدراسیون ورزشهای همگانی برگزار گردید، خبر داد.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان در بخش دیگری از سخنان خود به اهداف توسعه ورزش در سطح دانشگاه‌ فنی و حرفه ای استان سمنان اشاره کرد و گفت: پرکردن اوقات فراغت دانشجویان از طریق برگزاری مسابقات، شناسایی استعدادهای ورزشی‏، ایجاد انگیزه در دانشجویان جهت روی آوردن به فعالیت‌های ورزشی، کاهش هیجانات و رهایی از تنش‌ها، تقویت روحیه مشارکت در فعالیت‌های جمعی از جمله اهداف ما در راستای تقویت ورزش در میان دانشجویان این دانشگاه است.

نقدی خاطرنشان کرد: عرفان آگاه دانشجوی دانشکده فنی و حرفه ای پسران سمنان نیز در بخش پسران مسابقات همگانی رشته دارت آنلاین دانشجویان پسر و دختر دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی سراسر کشور که به میزبانی دانشگاه محقق اردبیلی برگزار گردید، رتبه دوم کشور را کسب کرد.

وی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به کسب رتبه اول مائده محبی دانشجوی رشته تربیت بدنی دانشکده فنی و حرفه ای دختران شاهرود، رتبه سوم عرفان عاشوری، رتبه ششم امیر مقدسی و رتبه هفتم حسین کسائیان دانشجویان دانشکده فنی و حرفه ای پسران سمنان در اولین دوره مسابقات شطرنج آنلاین سریع و برق آسای دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه ای سراسر کشور برای این عزیزان، خانواده های محترمشان و تمامی دانشگاهیان دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان آرزوی موفقیت و سربلندی کرد.

گفتنی است؛ عرفان عاشوری به عنوان تنها نماینده دانشگاه فنی و حرفه ای در مسابقات قهرمانی شطرنج دانشگاه های سراسر کشور که به میزبانی دانشگاه علمی و کاربردی برگزار گردید، مجوز حضور پیدا کرد که در دور مقدماتی رتبه پنجم کشور را بدست آورد و در مجموع مسابقات، جزء 12 نفر برتر مسابقات شطرنج دانشجویان سراسر کشور شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار