حضور همگانی مردم در پای صندوق‌های رأی، نشانگر عزم و اراده آنها جهت تجلی استقلال و پایبندی به آرمان های انقلاب است

تهران (پانا)- در اولین جلسه ستاد انتخابات ریاست جمهوری، انتخابات مجلس شورای اسلامی، مجلس خبرگان و شوراهای اسلامی شهر و روستا، مینو زمان گفت با به کارگیری تجربه و توان تمام ظرفیت های موجود و با همدلی و همکاری با سایر دستگاه ها و نهادهای اجرایی و نظارتی انتخاباتی شایسته و درتراز نظام جمهوری اسلامی برگزار خواهد شد.

کد مطلب: ۱۱۵۲۹۵۴
لینک کوتاه کپی شد
حضور همگانی مردم در پای صندوق‌های رأی، نشانگر عزم و اراده آنها جهت تجلی استقلال و پایبندی به آرمان های انقلاب است

به گزارش اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران، اولین جلسه ستاد انتخابات ریاست جمهوری، انتخابات مجلس شورای اسلامی، مجلس خبرگان و شوراهای اسلامی شهر و روستا با حضور سروری معاون سیاسی اجتماعی فرماندار استان تهران، رخ فروز مسئول ستاد ساماندهی انتخابات، فضل علی، نماینده شورای نگهبان، عالی، نماینده فرماندار تهران، زمان مدیر آموزش و پرورش منطقه 8، میرکریمی، مسئول رسیدگی به امور مساجد، اعضای هیات نظارت و هیات اجرایی و معاونین پرورشی و تربیت بدنی، پشتیبانی و توسعه مدیریت، معاون آموزش ابتدایی، مسئول حراست و مسئول ارزیابی عملکرد منطقه 8 روز چهارشنبه 17/10/99 در سالن ثامن الحجج(ع) اداره آموزش و پرورش منطقه 8 برگزار شد.

در ابتدای این جلسه، مینو زمان ضمن عرض تسلیت سالروز شهادت سردار سلیمانی و ایام شهادت بانوی دوعالم حضرت فاطمه زهرا(س) بیان کرد: منطقه 8 به لحاظ بافت جغرافیایی و فرهنگی یکی از متنوع ترین حوزه های انتخاباتی کشور است و همان طور که با برنامه ریزی در انتخابات مجلس شورای اسلامی به اذعان همه عوامل و دست اندرکاران آن، شاهد انتخاباتی منسجم و در فضایی آرام بودیم، ان شالله در انتخابات پیش رو نیز با بکارگیری تجربه و توان تمام ظرفیت های موجود و با همدلی و همکاری با سایر دستگاه ها و نهادهای اجرایی و نظارتی انتخاباتی شایسته و در تراز نظام جمهوری اسلامی برگزار خواهیم کرد، زیرا برگزاری پرشور انتخابات و حضور همگانی مردم در پای صندوق‌های رأی، نشانگر عزم و اراده مردم جهت تجلی استقلال و پایبندی به آرمان های انقلاب و تضمین کننده امنیت کشور خواهد بود.

فضل علی نماینده شورای نگهبان ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و سالروز شهادت سردار سلیمانی، نیز با توجه به سنگین بودن شرایط برگزاری انتخابات سال 1400 به لحاظ تنوع برگزاری، خواستار توجه جدی همه ارکان انتخابات، هماهنگی، همدلی و همکاری آنان شد و بر شروع سریع کار برنامه ریزی و سازماندهی امور تاکید کرد.

سروری معاون سیاسی اجتماعی فرماندار استان تهران، هم اظهار کرد: در انتخابات پیش رو همزمان چهار نوع انتخابات برگزار خواهد شد که در نظام جمهوری اسلامی استثنایی است و کار بزرگی اتفاق می افتد.

وی در ادامه تصریح کرد: با توجه به جایگاه فرهنگیان در جامعه، از نهاد تعلیم و تربیت در این کار استفاده می کنیم و اطمینان داریم دلسوزی و دقت عمل فرهنگیان به عنوان متولیان برگزاری انتخابات مانند همیشه ما را در اجرای یک انتخابات شایسته و مطلوب یاری خواهد کرد.

معاون فرماندار تهران در ادامه صحبت هایش دو دستور کار اساسی را محوریت برگزاری انتخابات قلمداد کرد و گفت: اولا ساماندهی و چینش شعب اخذ رای باید به درستی صورت گیرد و ثانیا بررسی نیروهای هر کدام از این شعب و چینش و تعیین وظایف آن ها باید به سرعت انجام شود تا در یک ماه آینده بتوانیم تعداد صندوق ها و نیروهای حاضر در هر صندوق را مشخص کنیم و در صورت نیاز مراکز و فضاهای جدیدی را با شرایط بهتر جایگزین کنیم.

سروری همچنین گفت: چالش دیگر، شیوع بیماری کروناست که با توجه به اهمیت سلامت و امنیت مردم لازم است تمهیدات ویژه ای همچون توزیع ماسک و در دسترس بودن مواد بهداشتی و ... در نظر گرفته شود و باید با حضور کارشناسان ادارات بهداشت تیمی تشکیل شود تا این موارد را به طور دقیق نظارت و بازرسی کنند و برای حفظ سلامت مردم در صورت استمرار ویروس کرونا تا زمان انتخابات بتوانیم با افزایش صندوق های سیار بخصوص در مراکز پرازدحام از تراکم جمعیت در صندق های شلوغ بکاهیم.

وی افزود: باید کمیته ناظر بر شعب اخذ رای تشکیل شود و با طراحی فرم هایی، آیتم های مورد نیاز شعب بررسی شده تا نقاط ضعف و قوت مشخص شوند.

همچنین لازم است نمایندگانی از تمام ارگان ها و نهادهای سطح منطقه در جلسات حضور داشته باشند تا هرگونه کم و کاستی که مربوط به حوزه آنان می شود از هم اکنون مرتفع شود.

در ادامه این جلسه هر کدام از حضار با بیان نقاط ضعف و قوت نقش های خود در انتخابات به نقد و بررسی و ارائه راهکار برای برطرف کردن نقاط ضعف پرداختند.

در پایان جلسه مقرر شد این جلسات بطور هفتگی و با حضور نمایندگان همه ادارات منطقه انجام شود.

لازم به ذکر است که این جلسه همچون دیگر جلسات آموزش و پرورش منطقه 8 با رعایت کلیه پروتکل های بهداشتی بر پا شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار