برگزاری نشست علمی، فرهنگی مناقشه قره باغ در اردبیل

اردبیل(پانا)- نشست علمی، فرهنگی مناقشه قره باغ با همکاری امور بانوان و خانواده استانداری، سازمان تبلیغات اسلامی و جهاددانشگاهی استان بصورت ویدئو کنفرانس در سالن شیخ صفی استانداری اردبیل برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۵۲۶۱۶
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری نشست علمی، فرهنگی مناقشه قره باغ  در اردبیل

در این نشست فریبا محمدلو، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل با بیان اینکه چنین نشست‌هایی، اهمیت و نقش بانوان را در عرصه‌های مختلف نشان می‌دهد، افزود: با توجه به اینکه در حال حاضر 50 درصد از جمعیت را بانوان تشکیل می‌دهد، لازم است در ترویج و انتقال فرهنگ دینی به جایگاه بانوان توجه ویژه‌ای شود.

او بیان کرد: امیدواریم پیش نشست علمی و فرهنگی همایش قره‌باغ با موضوع «بررسی تاثیر فرهنگ دینی در تحولات اجتماعی، سیاسی و امنیتی قفقاز و آسیای میانه» بتواند در ارتقاء آگاهی عمومی، بینش دینی و ارتقاء ذهنیت نسل جوان موثر واقع شود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان نیز در این نشست جمهوری اسلامی ایران را تنها کشور با حکومت دینی در جهان معدفی کرد.

حجت الاسلام جعفرزاده اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران نگاه دنیا را به دین عوض کرده که با نگاه بنیادین و عمیق متوجه می‌شویم که انقلاب اسلامی در تحولات اجتماعی و سیاسی نقش مهمی ایفا می‌کند.

او گفت: تبیین گفتمان جمهوری اسلامی ایران در مناقشه قره‌باغ، ابعاد همدلی و حمایت ایران از مردم جمهوری آذربایجان، بررسی نقش و اهداف بازیگران منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای در جنگ قره‌باغ و بررسی نقش علما و نخبگان در صیانت و ثبات جمهوری اسلامی ایران بخشی از محورهای این همایش است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان با بیان اینکه اگر علم و دین در بستر اخلاقی حرکت نکند آفت‌های زیادی را به دنبال دارد، گفت: در این همایش علمی و فرهنگی هدف فقط تولید مقالات علمی نیست بلکه بازنشر و اطلاع‌رسانی دقیق و اثر بخش بودن مباحث در عرصه اجتماعی و فرهنگی نیز مد نظر است.

مدیر کل امنیتی و انتظامی استانداری اردبیل نیز در این نشست گفت: قره‌باغ به عنوانخاک اسلام مورد توجه قرار گرفته است.

شهریار شیری آراسته بیان کرد: این توجه بدین خاطر است که در بیانیه گام دوم انقلاب اگر به پدیده‌ها در قالب فرهنگ و مدنیت اسلامی بنگریم به واقعیت امر نزدیکتر خواهیم بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار