به همت معاونت پرورشی و تربیت بدنی و کارشناسی فرهنگی هنری آموزش پرورش ملارد رقم خورد:

تقدیر از دانش‌آموزان مسابقات فرهنگی هنری در مراسم اختتامیه جشنواره فرهنگی هنری علمدار

ملارد(پانا)- مراسم اختتامیه جشنواره فرهنگی هنری علمدار، با میزبانی آموزش و پرورش ملارد و با حضور مسئولین استانی و کشوری برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۵۲۶۱۱
لینک کوتاه کپی شد
تقدیر از دانش‌آموزان مسابقات فرهنگی هنری در مراسم اختتامیه جشنواره فرهنگی هنری علمدار

به گزارش پانا، مراسم اختتامیه جشنواره فرهنگی هنری علمدار با حضور میهمانان ویژه و مسئولین استانی و کشوری در سالن شهید طحانی آموزش و پرورش ملارد برگزار شد.

در این مراسم محمد صیدلو مدیر کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران بر شباهت ویژگی تکیه‌گاه بودن شهید قاسم سلیمانی با حضرت عباس(ع) اشاره کرد و تأکید کرد: مأموریت آموزش و پرورش فرهنگ‌سازی است و باید فرهنگیان تلاش کنند تا افرادی چون قاسم سلیمانی بیشتر در این جامعه حضور داشته باشند.

او افزود: دشمنان می‌خواستند شهید سلیمانی را ترور کنند، او یک شخص نبود که با ترور حذف شود، او یک فرهنگ بود و ساختن بیش از ده مدرسه با نام او در این یک سال، نشان‌دهنده این است که فکر و فرهنگ با ترور از بین نمی‌رود.

صیدلو بر تربیت دانش‌آموزانی با طرز فکر شهید سلیمانی تأکید کرد و گفت: او متعلق به هیچ جناح خاصی نبود و به این آب و خاک تعلق داشت و ما فرهنگیان باید این طرز فکر را اشاعه دهیم.

باستان، رییس سازمان بسیج دانش‌آموزی کل کشور هم به این نکته اشاره کرد که شهید سلیمانی یک فرد نبود بلکه یک مکتب و مدرسه درس آموز است.

او تصریح کرد: شهید سلیمانی دارای دو ویژگی خاص تحت عنوان ولایت‌مداری و مقاومت بود و اگر امروزه ایران اسلامی در اوج اقتدار است بخاطر تلاشهای او و همرزمانش و کسانی با همین طرز تفکر است.

باستان از دانش‌آموزان خواست تا مطالعات خود را در این زمینه بالا برده و دشمنان ایران اسلامی را بهتر بشناسند و به مسائلی چون حمایت از رهبری، توسل به امامان معصوم(ع)، ایثار و انفاق و برنامه‌ریزی و مدیریت زمان که از خصلت‌های سردار بود، توجه ویژه‌ای داشته باشند.

در ادامه مراسم، حسینی امام جمعه ملارد نیز بر اخلاص در عمل به عنوان ویژگی شاخص سردار دل‌ها، تأکید کرده و افزود: در بحران‌ها فرصتی هست که در فرصت‌های دیگر نیست و باید آینده‌‌سازان ایران اسلامی با خودباوری و خودکفایی از بحران تحریم علیه ایران، به دستاوردهای موفقیت‌آمیز علمی و پژوهشی برسند.

همچنین این مراسم با اجرای برنامه های هنری و فرهنگی از جمله اجرای سرود و دکلمه همراه بود و از برگزیدگان مسابقات هنری فرهنگی جشنواره علمدار در دو بخش دانش‌آموزان و فرهنگیان تقدیر شد.

گفتنی است از سوی اداره‌ کل شهرستانهای استان تهران، شهرستان ملارد به عنوان دبیرخانه استانی جشنواره علمدار انتخاب شده و حدود ۵۲۳۰ اثر در بخش دانش‌آموزی و ۱۱۲ اثر در بخش فرهنگیان را از طریق شبکه مجازی شاد دریافت و داوری کرد.

شایان ذکر است مناطق برتر جشنواره علمدار بر اساس فراوانی تعداد آثار ارسالی به ترتیب: پیشوا، ملارد و چهاردانگه و بیشترین شرکت‌کنندگان مدارس ابتدایی هم دبستان فرهنگ پیشوا معرفی شد.

همچنین در حاشیه این مراسم بسته‌های فرهنگی شامل بروشور اطلاع‌رسانی کرونا و چفیه و ... به مهمانان اهدا شد و نمایشگاهی با ارائه آثار هنری فرهنگیان و دانش‌آموزان کانون شهید طحانی در معرض دید عموم قرار گرفت.

شایان ذکر است این مراسم بصورت زنده از کانال راهبران تربیتی ملارد و مدیران مدارس در شبکه شاد پخش شد.

خبرنگار: سحر شیخی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار