مدیر ارشد شرکت فولاد مبارکه اصفهان اعلام کرد

کاهش روزانه ۶۰ درصدی تولید آهن اسفنجی به دلیل محدودیت گازرسانی به فولاد مبارکه

تهران (پانا) -  مدیر ارشد خدمات فنی و پشتیبانی شرکت فولاد مبارکه اصفهان با اشاره به کاهش ۵۰ درصدی تامین گاز فولاد مبارکه و کاهش تولید این مجموعه، گفت: فولاد مبارکه برای به حداقل رساندن خسارت های ناشی از کاهش تولید، با وجود فصل سرما بسیاری از تعمیرات خود را در این مقطع زمانی انجام می دهد تا افت تولید را به حداقل برساند.

کد مطلب: ۱۱۵۲۵۷۹
لینک کوتاه کپی شد
کاهش روزانه ۶۰ درصدی تولید آهن اسفنجی به دلیل محدودیت گازرسانی به فولاد مبارکه

به گزارش ایسنا، جواد نیلی در خصوص محدودیت تحویل گاز به صنایع از جمله فولاد مبارکه و تاثیر آن بر فعالیت این مجموعه بزرگ فولادی، اظهار کرد: محدودیت های تامین گاز آسیب تجهیزاتی چندانی نمی زنند، اما منجر به کاهش تولید و افزایش هزینه های محصول می شود.

وی افزود: با توجه به محدودیت های سنگین تحویل گاز به مجموعه فولاد مبارکه طی دو سال گذشته، تولیدات آن دچار نوسانات شدید می شود و بعضا میزان تولید روزانه به کمتر از ۵۰ درصد هم می رسد.

مدیر ارشد خدمات فنی و پشتیبانی شرکت فولاد مبارکه اصفهان با اشاره به اینکه برخی از واحدهای تولیدی همچون نیروگاه ها بعد از محدودیت تحویل گاز، امکان استفاده از سوخت دوم را دارند، گفت: در مجموع مدول های احیای مستقیم امکان استفاده از سوخت دوم را ندارند و تنها از طریق سوخت گاز می توانند فعالیت کنند، بنابراین با محدودیت تامین گاز با توقف گسترده و شدید در مجموعه های تولیدی مواجه می شویم.

وی به تجربه این محدودیت ها توسط شرکت فولاد مبارکه از سال های گذشته تاکنون، گفت: فولاد مبارکه برای به حداقل رساندن خسارت های ناشی از کاهش تولید، با وجود فصل سرما بسیاری از تعمیرات خود را در این مقطع زمانی انجام می دهد تا افت تولید را به حداقل برساند.

نیلی تاکید کرد: شرکت فولاد مبارکه با وجود محدودیت های برق در تابستان، محدودیت گاز در زمستان و محدودیت آب در طول سال، با برنامه ریزی های منسجم به اهداف تولیدی خود می رسد.

وی درباره کاهش تولیدات فولاد مبارکه به دلیل محدودیت تحویل گاز و نگرانی بابت تحویل تعهدات خود به بورس کالا و صادرات، اظهار کرد: سعی فولاد مبارکه این است که در تحویل عمده تعهدات خود دچار تاخیر نشود و حتی سال گذشته با وجود محدودیت ۵۰ روزه گاز، با برنامه ریزی منسجم، تمام تعهدات خود را انجام داد.

مدیر ارشد خدمات فنی و پشتیبانی شرکت فولاد مبارکه اصفهان توضیح داد: فولاد مبارکه سال گذشته بخشی از تولیدات خود را قبل از شروع فصل سرما انجام داد که در زمستان با مشکل عدم تحویل تعهدات مواجه نشود.

وی پیش بینی کرد: به دلیل محدودیت های تحویل گاز، تولید واحدهای احیای مستقیم فولاد مبارکه به صورت روزانه منجر به کاهش ۶۰ درصدی تولید آهن اسفنجی می شود، بنابراین خواست ما از مجموعه وزارت نفت رفع این مشکل است.

نیلی همچنین یادآور شد: شرکت فولاد مبارکه روزانه نیازمند ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار مترمکعب گاز است که به دلیل محدودیت های تامین گاز به دلیل فصل سرما، میزان تحویل گاز به آن حدود ۵۰ درصد کاهش یافته است.

وی تاکید کرد: در حال حاضر عمدتا مدول های احیای مستقیم دچار محدودیت هستند، اما بقیه واحدهای فولاد مبارکه که مصارف کمتری دارند، تولید خود را حفظ می کنند تا با حفظ بازار، موجب اختلال در بازار نشوند که البته در صورت استمرار محدودیت افت تولید به واحدهای پایین دست نیز می رسد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار