حسینی، معاون وزیر:

معافیت مالیاتی خیرین واردکننده تبلت و نهادهای خیریه‌، از موارد مهم در جلب مشارکت است

تهران (پانا) - با حضور معاون و جانشین وزیر در طرح هدایت(هر دانش‌آموز یک تبلت، هر تبلت یک کلاس درس و یک مدرسه)، مسئولین و کارشناسان حوزه معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست‌جمهوری و نماینده کمیته امداد امام خمینی(ره) نشست هم‌اندیشی طرح هدایت در محل سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۵۲۵۳۰
لینک کوتاه کپی شد
معافیت مالیاتی خیرین واردکننده تبلت  و نهادهای خیریه‌، از موارد مهم در جلب مشارکت است

به گزارش روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی، سید جواد حسینی در این نشست حسینی با بیان اینکه مقام معظم رهبری که در سی و چهارمین اجلاس مدیران کل و رؤسای مناطق آموزش‌وپرورش بر عدالت تأکید داشتند، اظهار کرد: دراین‌خصوص نکات مهمی در فرمایشات معظم‌له وجود داشت که اولاً بر عدالت آموزشی در پهنه جغرافیایی و به عبارتی عدالت توزیعی آموزش با رویکرد توجه به همه مناطق کشور و خصوصاً مناطق محروم برای خدمات آموزشی تأکید کردند.

وی افزود: رهبر انقلاب دوم بر عدالت مدرسه‌ای به‌ویژه بر کیفیت‌بخشی به مدارس دولتی و مدارس لازم التوجه تاکید نمودند و سوم بر عدالت دیجیتالی تأکید نمودند و فرمودند باتوجه‌به زیست‌بوم کرونا که استفاده از فضای مجازی در آموزش اهمیت یافته است باید مناطق، خانواده‌ها و دانش آموزانی که به امکانات مجاری دسترسی ندارند موردتوجه جدی قرار گیرند تا در این فرایند نوعی نابرابری آموزشی و بی‌عدالتی شکل نگیرد.

حسینی با بیان اینکه طرح هدایت با هدف عدالت دیجیتالی در آموزش‌وپرورش شروع شده است گفت: شناسایی دقیق دانش آموزانی که به وسایل هوشمند ارتباطی دسترسی ندارند، جلب مشارکت خیرین و تمامی نهادها، نحوه تأمین تجهیزات ارتباطی، نحوه توزیع این تجهیزات و اطلاع‌رسانی پنج قسمت اصلی طرح هدایت است.

وی افزود: تاکنون با مشارکت خیرین، استانداری‌ها و نهادها ۱۴۰ هزار تبلت برای دانش‌آموزان نیازمند تهیه شده است گفت: نزدیک ۵ میلیون نفر از دانش‌آموزان به تجهیزات ارتباطی هوشمند نیاز دارند که امید است طرح هدایت بتواند گامی در جهت تأمین این نیاز دانش‌آموزان بردارد.

جانشین وزیر در طرح هدایت با بیان اینکه باید بستر مشارکت خیرین در این طرح به‌خوبی فراهم شود اظهار کرد: معافیت مالیاتی خیرین واردکننده تبلت و استفاده از ظرفیت ماده ۱۷۲ قانون مالیات‌های مستقیم برای بخشودگی مالیاتی خیرین و نهادهای خیریه‌ای از جمله موارد مهم در جلب مشارکت خیرین است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار