معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

مقاومت اقتصادی را در حمایت از تعاونی ها جستجو می کنیم

ارومیه (پانا)- معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جلسه با هیات رییسه اتاق تعاون آذربایجان غربی گفت در شرایط تحریم و مواجهه با اثرات شیوع کرونا در اقتصاد و برای توسعه تاب آوری اقتصاد کشور، از تعاونی ها حمایت می شود. زیرا تعاونی ها که با مشارکت مردم شکل می گیرند موجب تقویت اقتصاد خانواده می شوند و در مقایسه با سایر بخش ها هزینه کمتری ایجاد می کنند.

کد مطلب: ۱۱۵۱۹۹۴
لینک کوتاه کپی شد
مقاومت اقتصادی را در حمایت از تعاونی ها جستجو می کنیم

به گزارش اداره کار آذربایجان غربی، محمدجعفر کبیری افزود: بخش تعاون در حال حاضردر بخش دولتی و هم غیردولتی نیازمند اصلاح و ارایه راهبرد جدید برای احیا و گسترش اعتماد عمومی است و این بخش نمی تواند بارسنگین تخلفات اتفاق افتاده در تعاونی های متخلف را همچنان بر دوش بکشد.

وی افزود: تغییر ریل خدمت هرچند سخت و دشوار است ولی باید تلاش کنیم شفافیت در بخش تعاون گسترش یابد و دراین راستا فاز دوم سامانه جامع تعاون کشور را راه اندازی کرده ایم.

کبیری سپس با اشاره به نقش و اهمیت صندوق‌های ضمانت در توسعه فرهنگ تعاون در کشور گفت: صندوق ضمانت تعاون باید طرح های توجیه دار اقتصادی را برای سرمایه گذاری و مشارکت به مردم معرفی کند.

معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دراین جلسه با قدردانی از همسویی و رویکرد مشترک اتاق تعاون آذربایجان غربی و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی در جهت گسترش بخش تعاون گفت: تعامل داخلی بخصوص بین بانک توسعه تعاون، صندوق ضمانت، اتاق تعاون و تعاونی ها برای بهبود خدمات دهی به تعاونگران گسترش یابد.

رییس اتاق تعاون استان آذربایجان غربی نیز در این جلسه از راه اندازی کمیسیون های تخصصی در اتاق تعاون استان خبر داد و گفت: در طی سال جاری و در بخش آموزش، ۱۶۳ دوره آموزشی برای پیله وران در قالب ۳۳ هزار و ۴۲۰ نفرساعت برگزار شده که ثمره آن آموزش ۴۳۴۰ نفر پیله ور در استان آذربایجان غربی بوده است.

باقر خلیلی همچنین گفت: از سال ۱۳۹۵ تاکنون در مرکز داوری اتاق تعاون استان آذربایجان غربی ۶۹۰ پرونده داوری ثبت گردیده که این رقم برای سالجاری ۱۸۱ فقره بوده است .
رییس اتاق تعاون آذربایجان غربی گفت: رویکرد جدید و همسویی اتاق تعاون استان و اداره کل تعاون ،کار ورفاه اجتماعی آذربایجان غربی علاوه بر ایجاد آرامش خاطر در تعاونگران، موجب رشد این بخش در استان می شود.

رییس اتاق تعاون آذربایجان غربی در این جلسه خواستار حل مشکل محل مناسب برای استقرار این اداره در ارومیه شد.

در این جلسه همچنین تعدادی از روسا و مدیران عامل اتحادیه های تعاونی درباره مشکلات اجرایی سامانه جامع تعاون، اختیارات در استان، عدم همراهی بانک توسعه تعاون، دریافت مالیات و عدم تمدید کارت پیله وری و مشکلات ثبت عضویت در سامانه صحبت کردند.

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پایان این جلسه با اهدای یک لوح سپاس از زحمات باقر خلیلی رئیس اتاق تعاون استان آذربایجان غربی تقدیر به عمل آورد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار