شیوع آنفلوانزای حاد پرندگان در ۲ واحد طیور صنعتی

تهران (پانا) - معاون سازمان دامپزشکی گفت که طی روز‌های اخیر نمونه ۲ واحد مرغداری صنعتی در خصوص آنفلوانزای حاد پرندگان مثبت شد که عملیات مهار در حال انجام است.

کد مطلب: ۱۱۵۱۸۴۴
لینک کوتاه کپی شد
شیوع آنفلوانزای حاد پرندگان در ۲ واحد طیور صنعتی

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، بهمن نقیبی معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی، از شیوع آنفلوانزای حاد پرندگان در واحدهای طیور بومی و صنعتی خبر داد و گفت: طی روز‌های اخیر نمونه ۲ واحد مرغداری صنعتی در استان خراسان جنوبی در شهرستان بیرجند مثبت شد که عملیات مهار در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه یک کانون طیور بومی در محمود آباد مازندران گرفتار آنفلوانزای حاد پرندگان شده است، افزود: طبق روال ۱۵ تا ۲۰ درصد طیور این واحد‌ها از بین می‌روند.

نقیبی ادامه داد: بنابر آمار در یکی از واحد‌های استان خراسان جنوبی ۸۵ هزار قطعه و یکی دیگر از واحد‌ها ۳۳۰ هزار قطعه در حال معدوم سازی است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه شیوع آنفلوانزای حادپرندگان در استان خراسان جنوبی برای نخستین بار اتفاق افتاده است، بیان کرد: با توجه به گزارش شیوع بیماری در استان خراسان جنوبی، ویروس در سرتاسر کشور فعال است و هر گونه تعلل در اقدامات امنیت زیستی واحد‌ها فاجعه بزرگ را به همراه دارد.

نقیبی در پایان با تاکید بر رعایت توصیه‌های دامپزشکی تصریح کرد: با وجود آنکه خرید و فروش پرندگان به صورت دوره گردی یکی از عوامل اصلی انتقال بیماری است، از مردم تقاضا داریم که به هیچ عنوان از دوره گردان خریداری نکنند، محل نگهداری طیور بومی را مرتب ضدعفونی کنند و از نگهداری طیور بومی با پرندگان آزاد پرواز جدا خودداری کنند، همچنین در صورت مواجه شدن با تلفات غیرعادی و غیرمتعارف موضوع را به ۱۵۱۲ اطلاع رسانی کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار