معاون وزیر: استخدام ۵۰۰ نیروی توانبخشی در سازمان استثنایی کشور

یزد(پانا) - معاون وزیر و رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی از تدوین سه بسته تحول آموزشی در این سازمان خبرداد و گفت: این بسته ها در چارچوب سند تحول بنیادین وزارتخانه تهیه شده است.

کد مطلب: ۱۱۵۱۷۸۸
لینک کوتاه کپی شد
معاون وزیر: استخدام ۵۰۰ نیروی توانبخشی در سازمان استثنایی کشور

"سیدجواد حسینی " در نشست شورای مدیران مدارس یزد این بسته ها را «مدرسه انطباقی » ، «مداخلات به هنگام طلایی» و « توسعه مشارکت ها و اجتماعی شدن» ذکر کرد. وی اظهار کرد: در این بسته ها به دنبال مناسب سازی فضا، تجهیزات، معلمان، اولیا و جامعه برای دانش آموزان با نیازهای ویژه هستیم. معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به بسته مداخلات به هنگام طلایی گفت: این بسته به دنبال شناسایی به موقع تمامی نوآموزان و کودکان لازم التوجه و انجام مداخلات به هنگام استاندارد است.

حسینی یادآور شد: بسته تحول توسعه مشارکت ها و اجتماعی شدن نیز در پی توسعه مشارکت همه ارکان و اجزا جامعه در تعلیم و تربیت دانش آموزان با نیازهای ویژه است.

حسینی اضافه کرد: سازمان آموزش و پرورش استثنایی در نظر دارد، دیرآموزان پیش دبستانی و دبستانی را نیز زیرپوشش حمایت‌های این مراکز قرار دهد و با گسترش اتاق های مرجع و معلمان رابط در واحدهای آموزشی کشور، گستره خدمات خود را افزایش دهد.

وی تعداد مراکز ویژه مشکلات یادگیری در کشور را ۷۵۴ مورد بیان کرد و گفت: تعداد این مراکز سال های آینده افزایش می یابد. حسینی همچنین از مجوز استخدام ۵۰۰ نیروی توانبخشی در این سازمان خبر داد.

معاون وزیر آموزش و پرورش در ادامه ،تعداد پایگاه سنجش سلامت آمادگی جسمانی سال ۱۴۰۰ را ۲۲ هزار و ۲۰۰ مورد ذکر کرد و گفت: با همکاری ۲۰ هزار نیرو این مراکز راه اندازی می شود تا نونهالانی که با مشکلات روبرو هستند، شناسایی کنند.

هم اکنون حدود ۲۷۰ هزار دانش آموز در ۲ هزار و ۱۰۰ واحد آموزشی استان یزد به دلیل شیوع ویروس کرونا در فضای مجازی در حال تحصیل هستند. معرفی مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد از دیگر برنامه های معاون وزیر و رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار