معاون وزیر آموزش و پرورش در گفت و گو با پانا:

طرح هر دانش آموز یک تبلت در سیستا‌ن‌وبلوچستان اجرا می‌شود

زاهدان (پانا) - معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور از اجرای طرح «هر دانش آموز یک تبلت، هر تبلت یک مدرسه» با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در سیستان و بلوچستان خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۵۳۰۷۴
لینک کوتاه کپی شد
طرح هر دانش آموز یک تبلت در سیستا‌ن‌وبلوچستان اجرا می‌شود

سید جواد حسینی در بدو ورود به زاهدان در گفت و گو با پانا به تشریح اهداف و برنامه‌های خود پرداخت و اظهار کرد: فردا بازدید از مدارس حاشیه شهر زاهدان و جلسه با مدیران آموزش و پرورش استثتایی استان به صورت ویدئوکنفرانس را دستور کار خواهیم داشت.

وی از افتتاح مرکز اختلالات یادگیری، یک مرکز مشاوره و یک مدرسه در زاهدان خبر داد و گفت: همچنین یک مدرسه با کمک خیران کلنگ‌زنی خواهد شد.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور همچنین از برگزاری جلسه ای با حضور معاون اول رئیس جمهور در خصوص آموزش و پرورش استان خبر داد و گفت: در این جلسه از طرح «هدایت» (هر دانش آموز یک تبلت و هر تبلت یک مدرسه) در سیستان و بلوچستان رونمایی خواهد شد و تعداد قابل ملاحظه ای تبلت در اختیار دانش آموزان این استان قرار می‌گیرد.

حسینی خاطرنشان کرد: از 210 مدرسه استثنایی مورد نیاز در کشور، 125 مدرسه یا کلنگ زنی و یا افتتاح شده است که از این تعداد 11 مدرسه به سیستان و بلوچستان اختصاص دارد.

وی ادامه داد: چهار مورد از این مدارس در سیستان و بلوچستان در دست ساخت است و برای ساخت هفت مدرسه باقیمانده باید با کمک خیران تامین اعتبار شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش شرکت در شورای معاونان اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان را از دیگر برنامه‌های این سفر عنوان کرد و گفت: امیدواریم با همفکری و مشورت مسئولان سیستان و بلوچستان بتوانیم تعهدات خود در سازمان استثنایی را نسبت به این استان عملی کنیم.

گفتنی است وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در سفر هفته گذشته خود به سیستان و بلوچستان اعلام کرد از ۷۶۳ هزار دانش‌آموز در سیستان و بلوچستان ۱۰۰ هزار نفر زیرپوشش شبکه مجازی نیستند و ۳۰۰ هزار نفر نیز از تجهیزات موردنیاز محروم هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار