افتتاح 7 مرکز یادگیری محلی در فارس

شیراز(پانا ) - مدیرکل آموزش و پرورش فارس با اشاره به اینکه مراکز یادگیری محلی سوادآموزی با آموزش مهارت های فنی, حرفهای اجتماعی و اقتصادی شروعی برای ایجاد اشتغال و تولید پایدار است، گفت: با افتتاح ۷ مرکز محلی 2 هزار و 900 نفر تحت پوشش فعالیت‌های سوادآموزی استان قرار خواهند گرفت.

کد مطلب: ۱۱۵۱۷۴۶
لینک کوتاه کپی شد
افتتاح 7 مرکز یادگیری محلی در فارس

فرهاد اسماعیلی در آیین افتتاح 7 مرکز یادگیری محلی سوادآموزی به صورت مجازی در سه شهرستان داراب، فراشبند و فورگ، با حضور رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور، گفت: توجه به آموزش بزرگسالان آن هم در اولین سال پیروزی انقلاب اسلامی موید این مطلب است که آموزش و ارتقاء سطح علمی و فرهنگی جامعه در هر شرایطی برای امام امت از اهمیت و ارزش فوق‌العاده‌ای برخوردار بوده است.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت :چنین نگاه والا، ارزشمند و بنیادین به مقوله آموزش به ویژه آموزش بزرگسالان که مشکلات و سختی‌های خاص خود را دارد باعث شد تا این سازمان فرهنگی و آموزشی در ۴۱ سال با برنامه ریزی‌های مدون و تلاش‌های مستمر و پیگیر بتواند انقلابی را در آموزش بزرگسالان ایجاد نماید.

اسماعیلی افزود: نگاه به آمار و ارقام در قبل و بعد از انقلاب اسلامی موید این مطلب است که آموزش بزرگسالان پس از انقلاب اسلامی از رشدی چشمگیر و دوبرابری برخوردار بوده است.

وی ادامه داد: اخلاق و اخلاق مداری همواره سرلوحه کار و فعالیت در سواد آموزی بوده و می باشد و روحیه ایثار و جهاد از ابتدای تاسیس سازمان نهضت سوادآموزی نزد کارکنان و دست اندرکاران این حوزه موج می زد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: مراکز یادگیری محلی با آموزش مهارت های مختلف از جمله مهارت های اجتماعی, فنی، اقتصادی و خانوادگی به سمت حرفه آموزی و ایجاد اشتغال و تولید پایدار حرکت می کنند.

اسماعیلی با اشاره به فلسفه ایجاد و تاسیس مراکز یادگیری محلی سوادآموزی گفت: قبل از ایجاد این مراکز به مقوله مهارت و حرفه آموزی توجه کمتری می شد در حالیکه با توجه به سن مخاطبان سواد آموزی که ۱۰ تا ۴۹ سال می باشد و این افراد غالباً وارد زندگی اجتماعی و تشکیل خانواده شده اند و مباحث اقتصادی و کار و اشتغال برای آنها بسیار مهم است باید به مقوله آموزش مهارت های مختلف توجه بیش از پیش شود تا این فراگیران با انگیزه بیشتر جذب سوادآموزی شوند.

وی گفت: با افتتاح این 7 مرکز 2 هزار و 900 نفر تحت پوشش فعالیت های سواد آموزی قرار خواهند گرفت و امیدواریم بتوانیم تا ماههای آغازین سال ۱۴۰۰ هشت مرکز دیگر نیز در این استان افتتاح بهره‌برداری نماییم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار