سرهنگ رجب پور رییس سازمان بسیج دانش‌آموزی استان اصفهان:

این که چرا سردار درقلوب مردم جاودانه شد، دلیلیش اخلاص ایشان بود

سرهنگ رجب پور رییس سازمان بسیج دانش‌آموزی استان اصفهان گفت: سردار سلیمانی ، هر چه درجاتشان بیشتر می شد، خودشان متواضع تر می شدند و همیشه نسبت به مردم احساس تکلیف و وظیفه می کردند و خودشان را هیچ وقت از مردم جدا نمی کردند و اسیر تشریفات و مسائل دنیوی نبودند .

کد مطلب: ۱۱۵۱۶۳۶
لینک کوتاه کپی شد
این که چرا سردار درقلوب مردم جاودانه شد، دلیلیش اخلاص ایشان بود

سرهنگ رجب پور رییس سازمان بسیج دانش‌آموزی استان اصفهان در گفتگو با پانا گفت: اولین و مهمترین مشخصه از ابعاد شخصیتی حاج قاسم بحث ولایت مداری ایشان بود، که تا لحظه آخر خودش را سرباز حضرت آقا و ولایت می‌دانست . هیچگاه از ولایت پذیری ایشان کم نشد، برعکس هرچه زمان گذشت بر آن افزوده شد. هر چه درجاتشان بیشتر می شد، خودشان متواضع تر میشدن و همیشه نسبت به مردم احساس تکلیف و وظیفه می کردند و خودشان را هیچ وقت از مردم جدا نمی کردند و اسیر تشریفات و مسائل دنیوی نشدند. وی در ادامه افزود: حاج قاسم در حالی که می‌توانست، کامل خودشان را از مردم جدا بدانند به کوچکترین مسئله مردم اهمیت می‌دادند و نسبت به مردم خصوصاً خانواده‌های معظم شهدا احساس دین می کردند و حساسیت ویژه‌ای داشتند و هیچگاه خودشان را درگیر مسائل سیاسی و جناحی نکردند و همیشه به فکر این بودند که عزت مردم ، انقلاب و وطن حفظ شود و تمام این ها را از مکتب اباعبدالله فرا گرفته بودند.

رجب پور در ادامه تصریح کرد: این که چرا سردار درقلوب مردم جاودانه شد، دلیلیش اخلاص ایشان بود که اگر در برابر ولی امر دستشان را به سینه می گذاشتند با اخلاص فقط برای خدا این کار را انجام می دادند، اگر فرزند شهید را می بوسیدند برای خدا بود، اگر می‌جنگیدند برای خدا می جنگیدند و هر کاری انجام می دادند برای خدا بود .

وی ادامه داد: ایشان چند توصیه دارند که اولین مورد اخلاص در کار هاست.هر کاری می کنیم و هرکاری نمی کنیم باید برای خدا باشد و اینکه اشاره می‌کنند به نماز شب و از همه مهمتر هم بحث ولایت مداری را توصیه می‌کنند، و تاکید می کنند که دفاع از انقلاب و جهاد در راه خدا را فراموش نکنید و همانطور که ما در تشییع جنازه ایشان دیدیم، به نظر من اخلاص خیلی اهمیت داشت و در وجود شهید تبلور یافته بود.

وی در ادامه درمورد برنامه‌های بسیج دانش آموزی برای سالگرد حاج قاسم گفت: ما ۶۱ حوزه بسیج دانش آموزی در سطح استان داریم که فعالیت‌های بسیار زیادی از طرف خود حوزه ها در حال انجام است و مراسمات مختلف مجازی و حضوری ، برنامه‌های مختلف فرهنگی تربیتی مسابقات مختلف ورزشی و مهارتی انجام می شود. رجب پور در ادامه افزود: یکی از پویش هایی که در حال بر گزاری است پویش نسل سلیمانی است که از طرف سازمان بسیج دانش آموزی کشور به همه استان ها ابلاغ شده است. این پویش به این صورت است که افراد می توانند وارد صفحه نسل سلیمانی شوند، میثاق نامه با شهید را امضا و یک جمله از جملات شهید سلیمانی را انتخاب کنند. اقدام بعدی که ما انجام دادیم ، برنامه ای است برای دانش آموزان ابتدایی به نام ابر مرد قهرمان ایران من، این برنامه هم خیلی زیبا و جذاب است که کتاب الکترونیک در سه بخش تهیه شده و به علت امتحانات دانش آموزان از بیست و دوم دی ماه شروع می شود. روز سیزدهم دی ماه مصادف با شهادت سردار در اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان از این کتاب الکترونیک رونمایی می شود و زمان آن از 22 دی ماه تا ۲۲ بهمن طی سه مرحله که هر 10 روز دانش آموزان سه داستان می خوانند و در پایان هر داستانی هم یک فیلم برای آن ها گذاشته می شود ودر پایان چند چالش هست که انجام می دهند . این پویش به این شکل در کشور بسیار منحصر به فرد است و برای اولین بار این کار انجام شده است. وی افزود: خود کتاب متن کودکانه دارد که مورد تایید کارشناس های آموزش و پرورش قرار گرفته و کار کارشناسی زیادی روی آن انجام شده است، ادبیات خیلی مناسب برای سنین ابتدایی در آن استفاده شده است و انشالله این اثر لازم رو داشته باشد.

رجب پور تاکید کرد: مسابقه ی بعدی که برای دانش آموزان متوسطه اول و دوم انجام دادیم، یک جشنواره داستان نویسی است که طراحی کردیم تا با نظر خودشون یک داستان راجع به شهادت حاج قاسم برای ما ارسال ‌کنند. این مسابقه هم به دلیل امتحانات دانش آموزان تا ۱۵ بهمن تمدید شده و هدایای نفیسی هم دانش‌آموزان شرکت کنند و برترین ها داده خواهد شد. اقدام دیگری انجام دادیم برای دوره متوسطه اول و دوم که برگزاری جشنواره ورزشی به عنوان مرد میدان است. دانش آموزان در رشته کاراته و تکواندو فرم‌های رو اجرا می کنند و فیلم آن را برای ما می‌فرستند و فیلم های ارسالی مورد داوری قرار می‌گیرند.

آنچه که مهم این است که ما را از راه و رسم سردار الگو بگیریم وصیت نامه حاج قاسم را مطالعه کنیم. اگر قاسم سلیمانی ماندگار شد به خاطر همان افکار به مرحله عمل رسیده بود و آنها را از آن خود وصیت نامش مطرح کرده است. اگر وصیت نامه مطالعه شود، می بینیم که سردار چقدر بر رهبری و ولایت فقیه تاکید دارد و خطابش اونجایی که به برادران و خواهران ایران می گوید: می‌توان از اصول مراقبت کنیم اصول چیست؟ولی فقیه. در سوره کهف داریم که خداوند می فرماید زیانکارترین افراد کسانی هستند که فکر می‌کردند کار خوب انجام دادند، ولی کارناشایست انجام دادند و همچنین کسی نمایشش کامل است که ولایت داشته باشد و ولایت فقیه استمرار ولایت اهل بیت و ائمه اطهار است. امیدوارم ما بتوانیم راه سردار عزیز را ادامه دهیم و شرمنده شهدا و شهدای مقاومت که مظلومانه در دیار غربت در راه دفاع از انقلاب، شهید شدند نشویم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار