اشتغال ٢۵٠ نیروی بومی در اجرای فاز دوم طرح آبرسانی دشت سیستان

زاهدان (پانا) - مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان وبلوچستان خبر داد ٢۵٠ نفر از نیروهای بومی در اجرای فاز دوم انتقال آب به مزارع کشاورزان سیستانی مشغول فعالیت هستند.

کد مطلب: ۱۱۵۱۲۲۰
لینک کوتاه کپی شد
اشتغال ٢۵٠ نیروی بومی در اجرای فاز دوم طرح آبرسانی دشت سیستان

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان، جعفر زربافتی اظهار کرد: نیروهای بومی در قالب ٢۵ شرکت پیمانکاری، انتقال آب با لوله از حوضچه های پنج هکتاری به سر مزارع یک هکتاری را برعهده گرفته و در حال انجام کار هستند.
وی افزایش بهره‌وری مصرف آب از طریق جلوگیری از هدر رفت منابع آبی، توزیع پایدار و مطمئن آب بین کشاورزان را از اهداف مهم اجرای فاز دوم طرح آبرسانی ۴۶هزار هکتاری دشت سیستان برشمرد و تصریح کرد: که این مهم تقاضا محور بوده و براساس درخواست کشاورزان و مشارکت آنان انجام می شود.
زربافتی بیان کرد: عملیات اجرایی فاز دوم آبرسانی دشت سیستان از مهرماه سال جاری آغاز و تاکنون مطالعه و طراحی بیش از ٢ هزار و ۵٠٠ هکتار از اراضی انجام و هزار و ۵٠٠ هکتار از این میزان در دست اجرا ست.
مدیر آب و خاک سازمان اذعان کرد: تا به امروز عملیات اجرایی انتقال آب بالوله از حوضچه های پنج هکتاری به مزارع کشاورزان در سطح ٧٢٠ هکتار به اتمام رسیده است.
وی از همه کشاورزان خواست در حفظ و نگهداری شیرآلات، منصوبات ومتعلقات انتقال آب نهایت همکاری را داشته باشند.


ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار