تاکید مجلس بر تقویت حکمرانی ملی در فضای مجازی

تهران (پانا) - سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خبر داد نمایندگان کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در دیدار با رئیس پلیس فتا بر تقویت حکمرانی ملی در فضای مجازی و ارتقای سواد رسانه‌ای در جامعه تاکید کردند.

کد مطلب: ۱۱۵۰۹۴۸
لینک کوتاه کپی شد
تاکید مجلس بر تقویت حکمرانی ملی در فضای مجازی

به گزارش روابط عمومی مجلس، ابوالفضل عمویی با اشاره به نشست روز سه شنبه ۹ دی ماه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: سردار مجید، رئیس پلیس فتا، در جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ضمن ارائه گزارشی از تهدیدات موجود در فضای مجازی در دو بعد محتوایی و فنی، تاکید کرد شبکه‌های اجتماعی که سرورهای آن در خارج از کشور است این ظرفیت را دارند که به بستری برای جرائم سایبری تبدیل شوند.

عمویی گفت: سردار مجید با تاکید بر تقویت شبکه ملی اطلاعات، تاکید داشت که در شبکه ملی اطلاعات دو هدف، یعنی حفاظت از داده‌های ایرانیان و همین طور حاکمیت ملی بر فضای مجازی داخلی با هدف مقابله با جرائم در محیط سایبر دنبال می‌شود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس ادامه داد: رئیس پلیس فتا همچنین گزارشی از تنوع جرائم سایبری و روند مقابله با این جرائم در پلیس فتا ارائه کرد که حاکی از موفقیت در موارد مختلفی از کشف جرم و مقابله با مجرمین بود. براساس این گزارش با بهره گیری از رمز پویا در تراکنش های مالی، شاهد کاهش چشمگیر فیشینگ و تخلیه حساب‌های بانکی در فضای مجازی بوده ایم.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس اظهار داشت: در این جلسه نمایندگان حاضر هم بر ضرورت تقویت حکمرانی ملی در فضای مجازی و ارتقای سواد رسانه ای در جامعه تاکید کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار