حسینی خبر داد

متناسب سازی بیش از ۱۲۰۰ مدرسه در سطح کشور تا پایان سال

تهران (پانا) - با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی و اعضای شورای معاونین سازمان نشست مشترک با انجمن خانواده ناشنوایان و شبکه ملی ناشنوایان ایران برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۵۰۹۱۰
لینک کوتاه کپی شد
متناسب سازی بیش از ۱۲۰۰ مدرسه در سطح کشور تا پایان سال

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی، سید جواد حسینی در این نشست با بیان این که آموزش و پرورش استاندارد و با کیفیت با تاکید بر ۵ مولفه استاندارد سازی منابع انسانی، فضا، تجهیزات، محتوا و فرآیند ها امکان پذیر است گفت: در این راستا تمام تلاش سازمان آموزش و پرورش استثنایی با همکاری تشکل‌ها و صاحب نظران این است که در این ۵ مولفه زمینه ارتقاء تعلیم و تربیت دانش آموزان با نیازهای ویژه را فراهم کند.

وی گفت: از هفت گروه دانش آموزان تحت پوشش این سازمان یک گروه به دانش آموزان با آسیب شنوایی مربوط است که ۱۶ هزار دانش‌آموز را شامل می‌شود و‌ و این دانش آموزان در مدارس خاص و پذیرا مشغول به تحصیل هستند.

حسینی با بیان اینکه ۱۰۰ مدرسه مخصوص دانش آموزان با آسیب شنوایی در کشور فعال است اظهار کرد:در طرح توانبخشی دانش‌آموزان ۱۰۰ درصد اعتبارات توان‌بخشی ازجمله هزینه کاشت حلزون و تعمیر و تعویض قطعات حلزون افزایش یافته است. در بحث زبان اشاره ۴ هزار معلم، مدیر و اولیا و برخی از مسئولین اجرایی آموزش و پرورش آموزش زبان اشاره را خواهند دید.

‏وی افزود: همچنین در دانشگاه فرهنگیان از بدو ورود آموزش زبان اشاره در برنامه درسی دانشجویان وجود دارد و امسال در طرح آموزش مهارت های چندگانه معلمان گروه ناتوانان ذهنی آموزش زبان اشاره را خواهند دید.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در ادامه گفت: هزار واژه زبان فارسی ابتدایی قرار است به زبان اشاره برگردانده شود و کارگروهی با حضور تشکل های فعال در این حوزه از جمله انجمن خانواده ناشنوایان تشکیل و کار واژه‌گزینی درست زبان اشاره را به انجام خواهند رساند.

‏وی با بیان اینکه در طرح نهضت توان افزایی تلاش داریم علاوه بر افزایش ۱۰۰ درصدی اعتبار حمایتی از ظرفیت مشارکت مردمی به میزان ۴۰۰ میلیارد تومان بهره گیریم، اظهار کرد: شبکه ملی ناشنوایان و انجمن خانواده ناشنوایان در این قلمرو هم می‌توانند به مدد این طرح بیایند. تا آخر سال بیش از ۱۲۰۰ مدرسه در سطح کشور مناسب سازی خواهد شد و در هر استان دو مدرسه به صورت الگوی مناسب سازی کامل می شوند.

وی گفت: تلاش کردیم از بستر شبکه شاد آوزش های ویژه دانش آموزان استثنایی استمرار یابد و زبان اشاره نیز به برنامه‌های آموزشی تلویزیون وارد شده است. امید است با کمک انجمن های علمی و مردمی و تشکیل کارگروه زبان اشاره وبا کمک تشکل‌های غیر دولتی بر کیفیت کار در این قلمرو بیفزاییم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار