معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان بوشهر:

هنرستان‌ها نقش مهمی در تربیت نیروی کار ماهر دارند

شبانکاره(پانا)_ معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان بوشهر گفت امروزه هنرستان ها نقش مهمی در تشکیل سرمایه انسانی از طریق تربیت نیروهای ماهر مورد نیاز بازار کار در کشور دارند.

کد مطلب: ۱۱۵۰۶۲۲
لینک کوتاه کپی شد
هنرستان‌ها نقش مهمی در تربیت نیروی کار ماهر دارند

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان بوشهر، حسین درتاج در نشست شورای معاونین اداره آموزش و پرورش منطقه آبپخش با اشاره به شرایط کرونایی و ضرورت آموزش غیرحضوری اظهار کرد: در آموزش مجازی تلاش بر این است تا نزدیک‌ترین شرایط به شرایط کلاس حضوری برای دانش آموزان رخ دهد.

وی اضافه کرد: آموزش از مهم‌ترین نیازهای هر کشور است، زیرا به کودکان این قابلیت را می‌دهد که به صورت مستقل به سوی اهداف مورد نظرشان حرکت کنند و هویت ویژه‌ای در جامعه پیدا کنند.

درتاج با بیان اینکه هنرستان ها نقش مهمی در تشکیل سرمایه انسانی از طریق تربیت نیروهای ماهر مورد نیاز بازار کار در کشور دارند، عنوان کرد: هنرستان نه تنها عهده دار تربیت نیروی کار مورد نیاز بخش های مختلف اقتصاد این کشور هستند، بلکه از طریق بسترسازی خود اشتغالی، به حل مشکل بیکاری نیز کمک می‌کنند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان بوشهر با تاکید بر ضرورت نظارت بر فرایندهای آموزشی، اضافه کرد: نظارت بالینی با هدف نظارت و راهنمایی در مدارس مبتنی بر همکاری حرفه ای کارکنان آموزشی و برای اصلاح فرایند تدریس و یادگیری طراحی شده است.

وی اضافه کرد: نظارت بالینی ماهیتی کنترل کننده ندارد و هدف آن قضاوت درباره شایستگی معلمان و کنترل کار آنها نیست، بلکه همکاری با آنان برای اصلاح آموزش است.

همچنین رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه آب‌پخش در این نشست گفت: اجرای سند تحول بنیادین را رسالت اصلی آموزش و پرورش است که باید با برنامه ریزی دقیق زمینه تحقق اهداف این سند را فراهم کنیم.

اکرم پاپری افزود: مدیران مدارس نسبت به تدوین برنامه های راهبردی در اجرای این مأموریت حساس، مسئولیت مهمی دارند، زیرا تحقق این مهم، نیازمند ترسیم نقشه راهی است که درآن نحوه طی مسیر، منابع و امکانات، تقسیم کار در سطوح مختلف و الزامات به صورت شفاف و دقیق مشخص شده باشد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار