تحقق ۸۰ درصدی برنامه‌های سوادآموزی دراردبیل

اردبیل (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل خبر داد سهمیه این استان در سال جاری در حوزه سواد آموزی 11 هزار نفر در قالب برنامه‌های آموزشی و مکمل تعریف شده، که 80 درصد حجم این برنامه‌ها تحقق یافته است.

کد مطلب: ۱۱۵۰۴۶۸
لینک کوتاه کپی شد
تحقق ۸۰ درصدی برنامه‌های سوادآموزی دراردبیل

احمد ناصری، مدیر کل آموزش و پرورش اردبیل درگفت وگوی زنده رادیویی با صدای وسیمای مرکز استان با بیان اینکه جمعیت هدف سوادآموزی 10 تا 49 سال است، گفت: بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵، میزان باسوادی در گروه سنی ۱۰تا ۴۹سال استان اردبیل ۹۳.۱درصد بوده است.

او افزود: با اجرای طرح‌های سوادآموزی، برآوردها در سال 98 نشان می‌دهد میانگین سواد در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال این استان به ۹۴.۶ درصد رسیده است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان تصریح کرد: طبق ارزیابی‌های انجام شده و با اجرای طرح‌های سوادآموزی توسط مجموعه آموزش و پرورش پس از سال ۱۳۹۵به عنوان آخرین مقطع آمارگیری در این زمینه، میزان سوادآموزی این گروه سنی در این استان ۱.۵درصد بهبود یافته است.

ناصری افزود: از سال 95 تا 98 تمامی حجم های ابلاغی از سوی سازمان نهضت سوادآموزی که به استان اردبیل اختصاص داده شده بود، محقق شده است، بطوریکه در ارزیابی سالانه سال 98 عملکرد نهضت سوادآموزی استان‌ها ما موفق شدیم رتبه بسیار خوب و قابل تقدیری را کسب کنیم.

او در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه در سال تحصیلی جاری بدون احتساب دوره پیش دبستانی 229 هزار نفر دانش آموز مشغول تحصیل هستند، گفت: از این تعداد 195 هزار و 400 نفر در شبکه دانش آموزی شاد عضو هستند که این میزان بالای 85 درصد از دانش آموزان استان را شامل می شود.

مدیر کل آموزش وپرورش استان بیان کرد: خوشبختانه از حیث عضویت دانش آموزان، معلمان و مدیران در شبکه شاد رتبه 9 کشوری را به خود اختصاص داده ایم.

ناصری در ادامه به برگزاری امتحانات نوبت اول مدارس نیز اشاره کرد و گفت: کلیه آزمون های داخلی مدارس سطح استان در نوبت اول بصورت مجازی و غیر حضوری، از طریق شبکه دانش آموزی شاد و سایر نرم افزارهای داخلی برگزار خواهد شد.

او تصریح کرد: در مناطق روستایی و عشایری که جمعیت دانش آموزی کمتری دارند و در این مناطق دسترسی به اینترنت با مشکل روبر است، با نظر و مصوبه ستاد کرونای شهرستان و استان، آزمون ها بصورت حضوری و با رعایت پروتکل های بهداشتی انجام خواهد گرفت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان افزود: امتحانات دنباله دروس پایه نهم (فقط واحد مانده ها، طرح جامع و بزرگسالان، آموزش از راه دور) به صورت هماهنگ استانی و حضوری در مدارس، و پایه دوازدهم ( فقط داوطلبان آزاد، بزرگسالان ، واحدمانده ها، آموزش از راه دور ) به صورت حضوری و نهایی کشوری با رعایت کلیه موازین بهداشتی در حوزه های امتحانی تعیین شده برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار