رئیس سازمان دانش آموزی استان سمنان خبرداد:

کسب رتبه برتر کشور در جذب و ساماندهی پیشتازان

شاهرود (پانا) - رئیس سازمان دانش آموزی استان سمنان از جذب و ساماندهی بیش از ۳۶ هزار دانش‌آموز پیشتاز، 750 مدیر مدرسه و افزون بر 2000 مربی پیشتاز خبرداد و گفت سازمان دانش آموزی استان سمنان، رتبه برتر کشور را در این حوزه، برای سال تحصیلی جاری کسب کرده است.

کد مطلب: ۱۱۵۰۲۳۷
لینک کوتاه کپی شد
کسب رتبه برتر کشور در جذب و ساماندهی پیشتازان

اسحاق اکبری در گفت و گو با خبرنگار پانا شاهرود، در پاسخ به دلیل موفقیت سازمان دانش آموزان در سال تحصیلی جاری، خاطرنشان کرد: با تلاش مدیران شهرستان ها و مناطق و همچنین مدیران مدارس استان، به لحاظ کمی، رتبه اول را در جذب مربیان و دانش آموزان در سطح کشور کسب کرده ایم که دلیل عمده آن، احساس مسئولیت مدیران سازمان دانش آموزی شهرستان ها و مناطق استان است.

وی با بیان اینکه با توجه به شیوع گسترده ویروس کرونا و تغییر سبک‌های آموزشی با توجه به شرایط فعلی، بر لزوم ادامه فعالیت در فضای مجازی تاکید کرد و گفت: یقینا بعد از جذب دانش آموزان ‌ و مربیان، مسئله آموزش مطرح می گردد که در این شرایط نیز تمامی فعالیت‌های آموزشی و تربیتی سازمان دانش‌آموزی استان سمنان به صورت مجازی و در بستر شبکه شاد صورت می‌گیرد.

رئیس سازمان دانش آموزی استان سمنان، با اشاره به لزوم بازنگری و به‌روزرسانی فعالیت‌های سازمان دانش‌آموزی مطابق با نیاز و سلایق دانش‌آموزان اضافه کرد: در این راستا با توجه به ابلاغ بسته تحولی فعالیت‌های سازمان دانش‌آموزی با شعار هر دانش‌آموز یک نقش اجتماعی، سه محور فعالیت‌های تشکیلاتی، مجلس دانش‌آموزی و خبرگزاری پانا در چارچوب ساختار جدید به‌روزرسانی شده و به دانش‌آموزان ارائه خواهد شد.

اکبری با اشاره به برگزاری بیش از 8 پویش مجازی توسط خبرگزاری پانا استان، اظهار کرد: یکی از فعالیت های عمده سازمان دانش آموزی استان در این شرایط، اجرای پویش در تمامی موضوعات فرهنگی و اجتماعی بوده که در طی آن تولیدمحتواهای ارسالی خوبی توسط دانش آموزان و همکاران فرهنگی پیشتاز بدست ما رسیده است.

وی با یاداوری اینکه تنها در یکی از پویش های اخیر، بیش از 800 اثر برای ما ارسال شده است، تصریح کرد: هدف از برگزاری این پویش ها، درگیرشدن دانش آموزان با مسائل اجتماعی بوده و نشان دهنده این است که ما و کارشناسان شهرستان ها و مناطق استان، در این ایام، دانش آموزان را تنها نگذاشته و کار تربیتی، آموزشی و مهارتی خصوصا در بحث مسئولیت پذیری و مشارکت جویی را متوقف نکرده ایم.

رئیس سازمان دانش آموزی استان سمنان، از دیگر برنامه های سازمان دانش آموزی استان را، ثبت نام دانش آموزان و فرهنگیان علاقه مند به شرکت در کلاس های مجازی مقدماتی و پیشرفته خبرنگاری، عکاسی، مجری گری و فن بیان، فیلمسازی و تدوین عنوان کرد و گفت: بیش از 700 دانش آموز پیشتاز علاقه مند و 400 مربی پیشتاز فرهنگی در دوره جدید کلاس های آموزشی نام برده، در حال شرکت و فراگیری آموزش هستند. ضمنا برگزاری کلاس های آموزش مهارت های پیشتازان و مهارت های زندگی را نیز در برنامه خود داریم.

اکبری، با بیان اینکه امروز، آموزش و تربیت، تعطیل‌بردار نیست و نمی‌توان به سادگی از کنار آن گذشت، اظهار کرد: باید برای هر شرایطی آماده بود ‌و بر همین اساس نحوه آموزش در سازمان دانش‌آموزی استان سمنان بسته به شرایط شیوع کرونا در این استان تغییر خواهد کرد.

وی در ادامه در خصوص فعالیت های انجام شده سازمان دانش آموزی جهت فرهنگ سازی رعایت پروتکل های بهداشتی توسط دانش آموزان در شرایط کرونایی اشاره کرد و گفت: از همان ابتدای آغاز سال ۹۹ ، پویش موج دانش آموزی در خصوص نحوه مراقبت از خود در برابر کرونا و چگونگی رعایت پروتکل های بهداشتی انجام شد که در طی آن، آثار بسیار خوبی از سمت دانش آموزان تولید و برای خبرگزاری پانا استان ارسال شد، همچنین در طول این ایام، پیام های بهداشتی مفیدی در کانال پانا جهت فرهنگ سازی درج گردیده است.

رئیس سازمان دانش آموزی استان سمنان، در پاسخ به این سوال خبرنگار پانا که چگونه دانش آموزان تشکل ها می توانند در ایام کرونا پویا و فعال باشند، عنوان کرد: با عنایت به اینکه تمام مباحث آموزشی و پرورشی تحت تاثیر کرونا قرار گرفته، لیکن دانش آموزان می توانند از کلاس های مجازی استفاده کنند. در واقع سازمان دانش آموزی نیز از آنجایی که ترکیب اعضا و مربیان آن بصورت داوطلبانه است، فعالیت دانش آموزان پیشتاز آن به میزان فعالیتی است که هر مربی در مدرسه می‌تواند انجام بدهد.

اکبری، در ادامه، امکان آموزش مربیان جدیدالورود را بصورت مجازی اعلام کرد و افزود: با توجه به حضور مربیان آموزش دیده در سطح استان، این انتظار می‌رود که مربیان اقدام به تشکیل گروه های مجازی کرده و محتوای آموزشی را در اختیار دانش آموزان قرار دهند تا دانش آموزان آمادگی نسبی را داشته باشند و به محض اینکه شرایط کرونایی تمام شد، مربیان بتوانند در اردوهای درون مدرسه ای که طرح مهمان و میزبان بوده و اردوهای درون شهرستانی، شرکت کنندگان را محک زده و افراد برتر را برای حضور در اردوهای استانی و اردوهای ملی، انتخاب و معرفی کنند.

وی در پایان با اشاره به این نکته که در شرایطی هستیم که تمام دغدغه دانش آموزان و اولیاء ، مسائل آموزش است و بالطبع از مسائل تربیتی، تشکیلاتی و مهارتی غافل می شوند. شاید تا حدودی طبیعی باشد اما باید مربیان فعالیت هایی طراحی کنند که دانش آموزان بتوانند در منزل انجام دهند، یا مسابقه تولید محتوا داشته باشند و با هدف انتقال مفاهیم تشکیلاتی و مهارتی، آثار خود را برای مربیان ارسال کنند، تا به نوعی چراغ مهارت آموزی تشکیلاتی خاموش نشود. مدیران مدارس همانطور که بر عملکرد آموزگاران و دبیران در خصوص مسائل آموزشی نظارت، توصیه و پیگیری می کنند، انتظار می رود به مسائل پرورشی، مهارت و تربیت هم حساس بوده و از مربیان خود این مطالبه را داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار