وزیر آموزش‌وپرورش در شورای سیاست گذاری ستاد همکاری‌های آموزش‌وپرورش و حوزه‌های علمیه:

ضرورت تأسیس یک پژوهشکده مشترک بین حوزه علمیه و آموزش‌وپرورش

تهران (پانا) - وزیر آموزش‌وپرورش در شورای سیاست‌گذاری ستاد همکاری‌های آموزش‌وپرورش و حوزه‌های علمیه بر ضرورت تأسیس یک پژوهشکده مشترک بین حوزه علمیه و آموزش‌وپرورش تأکید کرد.

کد مطلب: ۱۱۵۰۲۰۵
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت تأسیس یک پژوهشکده مشترک بین حوزه علمیه و آموزش‌وپرورش

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آمورش و پرورش، پیش از ظهر امروز محسن حاجی میرزایی در جلسه شورای سیاست‌گذاری ستاد همکاری‌های آموزش‌وپرورش و حوزه‌های علمیه که با حضور آیت‌الله اعرافی و اعضای این شورا در ساختمان شهید رجایی و حضور تعدادی از اعضای شورا و از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد، اظهار کرد: 20 درصد از جمعیت کشور در اختیار آموزش‌وپرورش است و این افراد در بهترین دوره زندگی خود و مدت‌زمان قابل‌توجهی در اختیار نظام تعلیم و تربیت هستند، بنابراین اهمیت این کار اقتضا می‌کند که حوزه علمیه خط ویژه‌ای را در بخش‌های مختلف ازجمله؛ حوزه محتوای آموزشی دنبال کند و این موضوع مستلزم انجام کارهای خلاقانه و عمیق‌تری است. علاوه بر محتوای مناسب، معلمان نیز باید واجد توانمندی‌های لازم باشند.

وی بر توسعه و حمایت از مدارس معارف اسلامی تأکید و خاطرنشان کرد: در حوزه تربیت که یک امر پیچیده و مرتبط به آینده کشور است، باید هرچه بیشتر عمیق‌تر و غنی‌تر شویم.

حاجی میرزایی بر ضرورت ایجاد یک پژوهشکده مشترک بین حوزه علمیه و آموزش‌وپرورش تأکید و اظهار کرد: باید بیش‌ازپیش از ظرفیت حوزه علمیه در تعلیم و تربیت بهره‌مند شویم.

وزیر آموزش‌وپرورش ادامه داد: در مورد برنامه 5 ساله نیازمند بازنگری هستیم. در آموزش‌وپرورش به این نتیجه رسیده‌ایم که تولید یک سند هرچند کار بسیار ارزشمندی است و هرچند هم غنی باشد اما یک‌چهارم راه است و سه‌چهارم کار نحوه پیاده کردن و اجرای سند است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار