پیام مدیر آموزش وپرورش شهرستان خوسف به مناسبت ۷دی ماه؛

نرخ 97 درصدی باسوادی کشور، گواه روشنی بر عملکرد صادقانه و جهادی سوادآموزی است

بیرجند(پانا)- به مناسبت فرا رسیدن روز سوادآموزی، علی نورمحمدی مدیر آموزش و پرورش شهرستان خوسف در پیامی این روز را به همه تلاشگران این عرصه تبریک گفت.

کد مطلب: ۱۱۴۹۹۹۴
لینک کوتاه کپی شد
نرخ 97 درصدی باسوادی کشور، گواه روشنی بر عملکرد صادقانه و جهادی سوادآموزی است

در پیام مدیر آموزش و پرورش خوسف عنوان شده است:

ن والقلم و ما یسطرون

خواندن که مطلع و فرمان آغازین شروع آخرین دین آسمانی و راهبرد رسالت رسول دانایی بود، خود گویای آن است که بشر برای رسیدن به سعادت، رستگاری و حیات طیبه، گریز و مفری ندارد جز آموختن. از این رو در مکتب و سیره نبی مکرم و ائمه اطهار بر آموختن و فراگرفتن علم روز تاکید فراوان شده است.
بعد از انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران با عنایت به تسلط و احاطه ای که بر امور مردم در حوزه آموزه های دینی، آموزشی، فرهنگی، اجتماعی داشتند در هفتم دی‌ماه سال 1358 پیام تاریخی و ارزشمند خویش را با مضمون برادران و خواهران باسواد برای یاد دادن و برادران و خواهران بیسواد برای یاد گرفتن بپاخیزند در واقع فرمان جهاد فرهنگی را صادر کردند که این پیام حاوی ارکان و جهت گیری های مهمی بود که با گذشت زمان معلوم شد اجماع جهت گیری های جهانی نیز درصدد سیاست گذاری و حمایت های بین المللی در این عرصه بوده است.
میانگین نرخ 97 درصدی باسوادی کشوری، گواه و برهان روشنی بر عملکرد صادقانه و جهادی این نهاد مولود انقلاب است که به خوبی توانسته است سهم و نقش موثری در بهبود شاخص های توسعه دانش عمومی ایفا کند.
اینجانب فرارسیدن روز سوادآموزی را به همه تلاشگران صادق این عرصه تبریک می گویم. امیدوارم با عزم همگانی و همراهی فراسازمانی، شاهد ریشه کنی مطلق بی سوادی باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار