معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش البرز خبر داد:

۹۷.۸ درصد افراد ۱۰ تا ۴۹ ساله در البرز با سواد هستند

کرج (پانا)- معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان البرز خبر داد ۹۷.۸ درصد افراد ۱۰ تا ۴۹ ساله در البرز با سواد هستند.

کد مطلب: ۱۱۴۹۸۰۶
لینک کوتاه کپی شد
۹۷.۸ درصد افراد ۱۰ تا ۴۹ ساله در البرز با سواد هستند

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش البرز، تقی نادری معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان گفت: سواد آموزی ثمره انقلاب اسلامی و میراث ماندگار بنیانگذار جمهوری اسلامی و مورد حمایت مقام معظم رهبری است.

وی بیان کرد: با اقدامات انجام گرفته طی سال های اخیر نرخ باسوادی این استان در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال به ۹۷.۸ درصد رسیده است.

نادری افزود: سواد آموزی بخشی از نظام تعلیم و تربیت است و این مجموعه مهم در ایجاد زمینه فرصت دوم آموزش در بین بزرگسالان بی سواد و کم سواد نقش مهمی دارد.

وی گفت: جمع کل جذب سواد آموز در سه دوره سوادآموزی، انتقال و تحکیم سواد در سال گذشته ۷ هزار و ۱۳۳ نفر بوده که هدف گذاری آن برای سال ۹۹ با توجه به وضعیت تداوم شیوع ویروس کرونا ۵ هزار و ۹۳۱ نفر است.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش البرز اضافه کرد: آموزش عملی سواد به سوادآموزان در سال گذشته ۷ هزار و ۱۳۳ نفر بوده که امسال با توجه به وضعیت کرونایی برای ۲ هزار و ۹۰ نفر پیش بینی شده است.

معاون مدیرکل آموزش و پرورش استان اظهار کرد: ۶ مرکز یادگیری محلی در البرز با رویکرد مهارت آموزی به سوادآموزان فعال هستند که در سال گذشته ۴۶۷ سوادآموز را زیر پوشش برنامه های آموزشی-مهارتی قرار دادند.

وی برگزاری نشست ها و تشکیل حلقه های کتاب خوانی، مسابقات انشاء نویسی، آموزش مقدماتی رایانه، تبلیغ و ترویج فعالیت های سوادآموزی، نشست های تخصصی و توسعه همکاری با دستگاه های برون سازمانی را از دیگربرنامه های حوزه سواد آموزی در سال ۹۹ برشمرد.
وی یادآور شد: شناسایی اسمی افراد بی سواد ۱۰ تا ۴۹ سال در استان، همکاری همه جانبه دستگاه های مسئول، مشارکت مردم، مدیران مدارس و بخش غیردولتی را برای جذب و آموزش این گروه سنی می طلبد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار