بازگشایی مدارس؛ حضوری یا غیرحضوری

تهران (پانا) - نحوه ارائه آموزش‌ها در مدارس با تاکید بر حفظ سلامت دانش‌‌آموزان و جلوگیری از تشدید ویروس کرونا بررسی و تشریح شد.

کد مطلب: ۱۱۴۹۷۲۸
لینک کوتاه کپی شد
بازگشایی مدارس؛ حضوری یا غیرحضوری

بعد از شیوع ویروس کرونا در راستای ارائه آموزش به دانش‌آموزان و جلوگیری از عقب ماندن آنان از درس، شبکه‌های مختلف تلویزیونی به کمک شبکه دانش‌آموزی «شاد» آمدند تا در کنار دانش‌آموزان و اولیای آنان درس ارائه شود.

معلمان سخت کوش نیز در این دوره از تمام توان خود برای ارائه آموزش به دانش‌آموزان استفاده و علاوه بر بستر شاد، از طریق شبکه‌های چهار، آموزش و قرآن درس‌ها را تدریس کردند.

نحوه برگزاری امتحانات

اکنون زمان امتحانات رسیده است؛ امتحانات نهایی دی ماه دانش‌آموزان پایه دوازدهم دوره دوم متوسط روزانه، بزرگسالان، آموزش از راه دور و داوطلبان آزاد شاخه نظری پیش دانشگاهی، رشته هنر، شاخه فنی حرفه ای نیم سالی- واحدی (بزرگسالان آموزش از راه دور - داوطلبان آزاد) دی ماه سال تحصیلی ۴۰۰-۱۳۹۹ از روز پانزدهم دی ماه به صورت حضوری آغاز می‌شود.

درباره برگزاری امتحانات دی ماه مدارس شهر تهران با توجه به وضعیت بیماری کرونا و مصوبات ستاد مرکزی مقابله با کرونا و اینکه امسال تمام کلاس‌های درس به صورت غیرحضوری برگزار شد، به هیچ عنوان امتحان حضوری در هیچ مقطع تحصیلی برگزار نمی‌‌شود.

تاکید می‌شود صرفا امتحانات نهایی برای بازماندگان خردادماه و شهریورماه در دی ماه حضوری برگزار می‌شود و در سایر مدارس هیچ امتحانی به صورت حضوری برگزار نمی‌شود.

در راستای برنامه‌ریزی، طراحی سؤالات و برگزاری امتحانات نهایی و غیر نهایی در سال 99 و بر اساس مجوز مرکز مدیریت بیماری واگیردار در دوران شیوع بیماری کرونا، از سوی مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی برنامه امتحانات نهایی پایه دوازدهم روزانه و بزرگسالان، آموزش از راه دور و داوطلبان آزاد رشته‌های شاخه نظری دوره دوم متوسطه ابلاغ شد.

بر اساس این شیوه‌نامه برگزاری امتحانات نهایی با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی باید باشد و مسئولیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حوزه‌های امتحانی به همراه درج صحیح اطلاعات حوزه‌ها و عوامل اجرایی بر عهده مدیرکل استان است.

ارزشیابی دروس داخلی و امتحانات نهایی دانش‌آموزان پایه دوازدهم مدارس روزانه که در شهریورماه موفق به کسب نمره قبولی در برخی از دروس نشده‌اند به شیوه حضوری برگزار خواهد شد. دانش‌آموزان دوره پیش‌دانشگاهی سال‌های قبل می‌توانند پس از تطبیق دروس، در امتحانات نهایی دروس معادل پایه دوازدهم شرکت کنند.

آموزش؛ حضوری یا غیرحضوری؟

پس از برگزاری امتحانات دانش‌آموزان و خانواده‌ها و دانش‌آموزان منتظر ادامه آموزش هستند؛ بسیاری از والدین دغدغه دارند و نگران هستند که فرزندان خود را به مدرسه بفرستند. محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش همیشه تاکید بر این موضوع دارد که هیچ چیزی جای آموزش حضوری را برای بچه‌ها پر نمی‌کند و رضوان حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی وزارتخانه نیز این اصل را مورد تاکید قرار می‌دهد و می‌گوید: «برای دانش‌آموزان به ویژه دانش‌آموزان ابتدایی آموزش حضوری موثرتر است زیرا با آموزش‌های رو در رو می‌توان بسیاری از مفاهیم ابتدایی را از همان روزهای آغازین مدرسه رفتن بچه‌ها به آنان آموخت.»

اما با توجه به روند شیوع بیماری کرونا در سراسر کشور و جهان، آموزش‌ها همچنان مجازی و غیرحضوری دنبال می‌شود. همه به دنبال این موضوع هستند که بازگشایی مدارس حضوری می‌شود یا غیرحضوری؟

امروز علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفته است: در ستاد مقابله با کرونا پیشنهادی مبنی بر اینکه مدارس پایه اول و دوم ابتدایی بازگشایی شود مطرح شد که این موضوع در کمیته تخصصی رای نیاورد و مدارس همچنان غیرحضوری برگزار می‌شود تا در آینده که شرایط بهتری فراهم شد و بعد از بحث اجرای واکسیناسیون و قطع زنجیره انتقال در سال آینده اگر شرایط فراهم شود، آن زمان به سمت بازگشایی مدارس برویم.

بنابراین همچنان مدارس به صورت غیر حضوری خواهد بود و حتی پایه اول و دوم ابتدایی نیز که برای بازگشایی حضوری مدارس پیشنهاد شده بود، رای نیاورد.

نحوه برگزاری امتحانات نیم سال اول تحصیلی در تمام دوره‌ها

جزئیات شیوه‌نامه امتحانات تمامی دوره‌های تحصیلی مدارس

نحوه برگزاری حضوری امتحانات پایه‌های اول و دوم ابتدایی

نحوه برگزاری امتحانات دانش‌آموزان استثنایی اعلام شد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار