در نهمین جلسه شورای آموزش و پرورش کلات عنوان شد:

مدیر آموزش و پرورش کلات:14 بازمانده از تحصیل در شهرستان داریم

کلات(پانا)- مدیر آموزش و پرورش شهرستان کلات در جلسه شورای آموزش و پرورش در خصوص بازماندگان از تحصیل عنوان کرد در سن 6 سال و بدو ورود به مدرسه یک نفر، در ورودی ششم به هفتم، 3نفر و در ورودی نهم به دهم 10 نفر بازمانده از تحصیل وجود دارد که این تعداد نیز نباید وجود داشته باشد.

کد مطلب: ۱۱۴۹۶۴۹
لینک کوتاه کپی شد
مدیر آموزش و پرورش کلات:14 بازمانده از تحصیل در شهرستان داریم

نهمین جلسه شورای آموزش و پرورش کلات با حضور مدیر آموزش و پرورش کلات، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری کلات و جمعی از مسئولین عضو این شورا با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد.

رمضان پروانه مدیر آموزش و پرورش کلات در ابتدای این جلسه ضمن عرض خیر مقدم و تسلیت پیشاپیش به مناسبت شهادت سردار شهید حاج قاسم‌سلیمانی به ارائه گزارشی از فعالیت های صورت گرفته در راستای دستور کار جلسه قبل شورای آموزش و پرورش پرداخت و تشریح کرد: با همت و تلاش همکارانمان در حوزه ستادی و مدیران و معلمان عزیزمان توانستیم در موضوع شاخص های ارزیابی عملکرد ادارات ۴۷ گانه استان رتبه ۵ استان را کسب کنیم و کسب این توفیقات حاصل یک کار تیمی چه در داخل مجموعه آموزش و پرورش و چه خارج از این مجموعه بوده است.

وی ادامه داد: موضوع بازماندگان از تحصیل یکی از دستور کارهای جلسه قبل بود که لازم به ذکر است در سن شش سال و بدو ورود به دبستان فقط یک نفر، در ورودی های ششم به هفتم سه نفر و در ورودی نهم به پایه دهم نیز ده نفر بازمانده از تحصیل در شهرستان داریم که این تعداد نیز نباید وجود داشته باشد و جا دارد از اولیای عزیز که به امر تعلیم و تربیت فرزندانشان اهمیت قائل می شوند تشکر کنیم و باید در این خصوص نیز تمهیدات لازم با همفکری همه دستگاه های متولی اندیشیده شود تا برخی از مشکلات همچون سن پایین ازدواج در دختران که یکی از آسیب های اجتماعی در جامعه است را مرتفع کنیم.

وی افزود: پروژه های عمرانی شهرستان با پیگیری های صورت گرفته در حال انجام است و روند ساخت این پروژه ها تسریع پیدا کرده است. ما در شهرستان کلات ۱۷ مدرسه کانکسی و ۲۶ مدرسه سنگی داریم که به زودی نیز در خصوص مدارس کانکسی با جمعیت دانش آموزی بالای ده نفر نیز خبرهای خوبی داریم‌ که پس از قطعیت موضوع به اطلاع همشهریان عزیز خواهد رسید.

پروانه در ادامه گفت: طرح کوچ یک طرح ملی است که در مرحله اول در شهرستان به خوبی انجام شد و در استان نیز جایگاه خوبی کسب کردیم که این نیز با همت همه‌ همکارانمان در حوزه پرورشی و تربیت بدنی اتفاق افتاد.

رمضان پروانه مدیر آموزش و پرورش کلات در ادامه جلسه ضمن تبریک هفته نهضت سواد آموزی که یکی از دستور کارهای این جلسه هم بود، بیان کرد: همکاران ما در حوزه سواد آموزی شهرستان با توجه به وجود محدودیت های کرونایی به جد کارها را دنبال می کنند و شاهدیم که در فضای مجازی برای سواد آموزان بسته های آموزشی و محتوایی را تولید و آموزش دهنگان ما به درستی با مخاطبین خود ارتباط برقرار کرده و در حال آموزش هستند. همچنین با توجه به زحمات طاقت فرسای آموزش دهندگان در روستاها امیدواریم موضوع استخدامشان به زودی محقق شود. خوشبختانه در آزمون استخدامی آموزش دهندگان نهضت سواد آموزی، ۹۱ درصد از این عزیزان نمره قبولی را کسب کردند که میانگین این قبولی در استان ۷۱ درصد است که مرحله استخدام این عزیزان نیز در دست اقدام است.

مدیر آموزش و پرورش کلات بیان کرد: دستورالعمل نحوه برگزاری امتحانات نوبت اول به مدارس ارسال شده است. طبق این دستورالعمل، برگزاری امتحانات نوبت اول بجز در پایه هایی که امتحانات نهایی دارند به صورت غیرحضوری برگزار می شود و در پایان لازم است از همراهی و همفکری همه ارکان آموزش و پرورش تشکر کنم، چرا که همه توفیقات کسب شده در این مدیریت حاصل حمایت های همه سایر دستگاه ها و تلاش همکارانمان در حوزه ستادی و مدارس بدست آمده است.

در ادامه این جلسه شادان آراسته، معاون اجتماعی، سیاسی و امنیتی فرمانداری شهرستان،ضمن قدردانی از اقدامات صورت گرفته و تبریک هفته نهضت سواد آموزی گفت: در شهرستان کلات، با توجه به تعطیلی مدارس به دلیل ویروس کرونا، معلمان عزیز به خوبی در حال انجام تدریس در فضای مجازی هستند که جا دارد از این زحمات به نحو شایسته تقدیر به عمل آوریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار