تاکید وزیر خارجه بوسنی و هرزگوین بر توسعه مناسبات تجاری با ایران

تهران (پانا)-رضا قلیچ خان سفیر کشورمان در بوسنی و هرزگوین با بیسرا تورکوویچ وزیر امور خارجه این کشور ملاقات کرد.

کد مطلب: ۱۱۴۹۶۱۸
لینک کوتاه کپی شد
تاکید وزیر خارجه بوسنی و هرزگوین بر توسعه مناسبات تجاری با ایران

به گزارش ایسنا، تورکوویچ در این ملاقات با اشاره به روابط خوب ایران و بوسنی تاکید کرد که مردم بوسنی و هرزگوین هیچگاه کمکهای ایران به این کشور در روزهای سخت دهه 1990 را فراموش نمی کنند و خاطره آن در تاریخ این کشور جاودانه خواهد ماند.

قلیچ خان سفیر کشورمان با بیان موضع ثابت جمهوری اسلامی ایران در قبال حمایت از استقلال و تمامیت ارضی و حاکمیت بوسنی و هرزگوین بر اساس یک حاکمیت مردم سالار و و برخوردار از قومیتهای مختلف در درون خود، تاکید کرد: از دولت این کشور در قالب مرزهای رسمی و غیر قابل تغییر آن با تمام قوا حمایت می کنیم.

وی اضافه کرد: باید از همه ظرفیتها برای گسترش همکاریهای اقتصادی و تجاری بین دو کشور استفاده کنیم و علیرغم شرایط کرونائی موجود، تلاشها در این زمینه ادامه دارد.

تورکوویچ گفت: " ما در مسیر ساختن و توسعه همه جانبه کشورمان هستیم و در این راه با همه دوستانمان همکاری و مشارکت داریم. زمینه های مختلف اقتصادی برای همکاری وجود دارد که مشارکت در طرحهای زیرساختی و توسعه گردشگری بین دو کشور از جمله آن موارد است. خوشبختانه مشورتهای سیاسی بین دو کشور همواره جریان داشته و از این چارچوب باید برای یافتن زمینه های جدید همکاری بهره گیریم."

قلیچ خان برگزاری موفق و سلامت انتخابات شهرداری ها و شورای شهر و به ویژه برگزاری این انتخابات در شهر موستار که برای دوازده سال به تعلیق درآمده بود را تبریک گفت و ابراز اطمینان کرد این امر گام مثبتی در جهت عضویت بوسنی و هرزگوین در اتحادی اروپا خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار