سفیر جدید کشورمان در بوسنی و هرزگوین استوارنامه خود را تقدیم کرد

تهران(پانا)- رضا قلیچ خان سفیر جمهوری اسلامی ایران طی مراسمی استوارنامه خود را به شفیق جعفروویچ رئیس شورای ریاست جمهوری بوسنی و هرزگوین تقدیم کرد.

کد مطلب: ۱۱۲۶۵۷۷
لینک کوتاه کپی شد
سفیر جدید کشورمان در بوسنی و هرزگوین استوارنامه خود را تقدیم کرد

به گزارش ایسنا، شفیق جعفروویچ رئیس شورای ریاست جمهوری بوسنی و هرزگوین با قدردانی از حمایت‌های ایران از مردم و کشور بوسنی و هرزگوین از ابتدای استقلال این کشور، گفت: ایران کشوری بزرگ و مهم است و روابط دو کشور همیشه در سطح خوبی قرار داشته و دولت بوسنی و هرزگوین از توسعه مناسبات همه‌جانبه با ایران استقبال می‌کند.

رئیس شورای ریاست جمهوری بوسنی و هرزگوین با اشاره به سفرهای مقامات سیاسی و پارلمانی دو کشور در سال‌های اخیر، افزود: امیدوارم با برطرف شدن محدودیت‌های ناشی از پاندمی کرونا شاهد تبادل هیات‌های طرفین و ادامه رایزنی‌های مقامات دو کشور در تمامی سطوح باشیم.

جعفروویچ با اشاره به تبادل پیام‌های کتبی با دکتر روحانی در خصوص شیوع ویروس کرونا، با قربانیان ناشی از این پاندمی در دو کشور ابراز همدردی کرد.

رئیس شورای ریاست جمهوری بوسنی و هرزگوین افزود: امیدوارم ماموریت جناب‌عالی موجب توسعه هرچه بیشتر مناسبات و همکاری‌ها میان دو کشور باشد و نیاز است تا روابط میان ایران و بوسنی بیش از پیش تحکیم یابد.

همچنین در این مراسم، سفیر جدید کشورمان ضمن ابلاغ سلام حجت‌الاسلام روحانی رئیس جمهور کشورمان به آقای جعفروویچ، تاکید کرد که اشتراکات فرهنگی و ظرفیت‌های فراوان در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی دو ملت آینده‌ای امیدبخش را در مناسبات دو کشور نوید می‌دهد.

وی افزود: در تحولات سه دهه اخیر، دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران همواره در کنار همه مردم بوسنی و هرزگوین حضور داشته و در همین چارچوب روابط برادرانه‌ای میان دو دولت و دو ملت شکل گرفته است و کشور و ملت بوسنی و هرزگوین از جایگاه و احترام خاصی در قلب مردم ایران برخوردار هستند.

قلیچ‌خان اضافه کرد: روابط بین دو کشور بر پایه‌های اعتماد و احترام متقابل، علایق مشترک و همکاری برای ایجاد آینده‌ای بهتر استوار شده و به یاری خدا از گزند هر آسیبی مصون خواهد بود و جمهوری اسلامی ایران همواره از ثبات و یکپارچگی، همزیستی مسالمت‌آمیز همه اقوام و توسعه بوسنی و هرزگوین حمایت کرده و خواهد کرد.

سفیر جدید کشورمان با تشکر از رئیس شورای ریاست جمهوری بوسنی و هرزگوین، از آغاز ماموریت خویش در این کشور ابراز خرسندی کرد و گفت که برای گسترش هرچه بیشتر روابط و همکاری‌ها میان دو کشور تلاش خواهد کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار