واکنش نمایندگی ایران در سازمان ملل به اتهامات سایبری واشنگتن علیه تهران

تهران (پانا) - سخنگوی نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در دفتر سازمان ملل در نیویورک ضمن رد اتهامات سایبری آمریکا متذکر شد ایران خود یکی از بزرگترین قربانیان حملات سایبری است.

کد مطلب: ۱۱۴۹۴۱۸
لینک کوتاه کپی شد
واکنش نمایندگی ایران در سازمان ملل به اتهامات سایبری واشنگتن علیه تهران

به گزارش فارس، علیرضا میریوسفی، سخنگوی نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در دفتر سازمان ملل در نیویورک اتهامات سایبری واشنگتن علیه تهران را رد کرد. رویترز روز پنجشنبه نوشت، میریوسفی در ایمیلی به این خبرگزاری گفته است: «ایران در تحریک خشونت و ایجاد ناآرامی در ایالات متحده هیچ دخالتی ندارد».

به نوشته رویترز، میریوسفی در این ایمیل افزود: «ایران خود یکی از بزرگ‌ترین قربانیان حملات سایبری از جمله "استاکس نت" بوده و همواره بر لزوم ایجاد مکانیسمی بین‌المللی در سازمان ملل و دیگر نهادهای جهانی برای مقابله با حملات سایبری، تأکید داشته است».

روز گذشته (چهارشنبه) آژانس‌های امنیتی آمریکا مدعی شده بودند اطلاعات موثقی دارند که نشان می‌دهد عاملان سایبری ایرانی مسئول ایجاد وبسایتی با محتوای تهدید مقامات انتخاباتی آمریکا به مرگ بوده‌اند.

اداره تحقیقات فدرال (اف‌بی‌آی) و آژانس امنیت زیرساخت‌ها و فضای سایبری، وابسته به وزارت امنیت داخلی آمریکا در بیانیه‌ای مشترک مدعی شدند وبسایت «دشمنان مردم» که پس از انتخابات آمریکا راه اندازی شده و اکنون به حالت غیرفعال درآمده، نشان‌گر «قصد ایرانی‌ها برای ایجاد تفرقه و بی‌اعتمادی در ایالات متحده و تضعیف اعتماد عمومی به روند انتخاباتی آمریکا» بود.

این دو نهاد آمریکایی پیش‌تر نیز ادعا کرده بودند تهران قصد دارد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا مداخله کند و بر نتیجه آن تأثیر بگذارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار