همه کارمندان دولت در کاشمرحامی ایتام می شوند

کاشمر (پانا)- رئیس کمیته امداد امام خمینی کاشمر در جمع فعالین رسانه و اصناف گفت با مذاکراتی که با فرماندار انجام شده قرار شد تسهیلاتی ایجاد کنند که کارمندان دولت بتوانند به راحتی در طرح حمایت ایتام و محسنین داوطلبانه شرکت کنند.

کد مطلب: ۱۱۴۹۳۲۴
لینک کوتاه کپی شد
همه کارمندان دولت در کاشمرحامی ایتام می شوند

علیرضا آرامیان رئیس کمیته امداد امام خمینی کاشمر گفت: در حال حاضر تمامی کارمندان کمیته امداد حامی ایتام هستند و با تبلیغات و رایزنی هایی که با فرمانداری و سایر ادارات داشته ایم در نظر داریم که در درجه اول بین کارمندان و اصناف این امر را همگانی کنیم.
آرامیان افزود: آنقدر برکات خوبی نصیب شرکت کنندگان و خیرین می شود که مطمئن هستیم با یک دوره عضویت این طرح در سال های بعد هم داوطلب خواهند شد.

طرح اکرام ایـتام، از نیمه دوم سال ۱۳۷۸ با هدف حمایت از کودکان یتیم و تامین نیازمندی‌های آنان در زمینه‌های معیشتی، تحصیلی، درمان و.... آغاز شد. در این طرح، افراد نیکوکار با پذیرفتن و تقبل حمایت مالی از یک یا چند یتیم در طول سال نسبت به رفع مشکلات مادی و معنوی آنان در قالب کمک به یتیم خاص، کمک به دانش‌آموز خاص، کمک به دانشجوی خاص و ... اقدام می‌کند.
افراد حقیقی یا حقوقی که در این طرح «حامی» نامیده می‌شوند با مراجعه به کمیته امداد امام (ره) یا درگاه‌های الکترونیک و تکمیل فرم اعلام همکاری، آمادگی خود را جهت تحت حمایت گرفتن یک یا چند کودک یتیم اعلام می‌کنند. مدت حمایت حداقل یک سال بوده که طی آن حامی به صورت ماهیانه مبلغ تعهد شده خود را به شماره حساب کمیته امداد امام(ره) محل سکونت یتیم با شناسه واریز مخصوص یتیم واریز می‌کند. حامیان می‌توانند با هماهنگی کمیته امداد امام(ره) از محل سکونت ایتام موردنظر بازدید کرده و نسبت به رفع دیگر مشکلات آنان نیز اقدام کنند. بدیهی است گزارش‌های دوره‌ای مربوط به نحوه و میزان وجوه واریزی توسط حامیان جهت آگاهی آنان ارسال می‌شود.
وجوه واریزی توسط حامیان فقط برای ایتام انتخاب شده از سوی آنان و با توجه به نیت حامیان هزینه شده و چنانچه علاوه بر مبلغ تعهد شده ماهیانه، حامیان گرامی مبالغ بیشتری به حساب کمیته امداد امام(ره) یا ایتام واریز کنند، با لحاظ کردن نیت و خواسته حامیان هزینه خواهد شد.
از جمله مزایای این طرح، انتخاب چهره به چهره کودکان نیازمند توسط خیران و حامیان و واریز مستقیم کمک‌های نقدی خیران به حساب آنان است. همچنین حمایت‌ها و کمک‌های حامیان مبتنی بر نیازهای مددجو از جمله معیشت، تحصیلی، درمانی تعریف می‌شود. در حال‌حاضر حدود یک میلیون حامی از سراسر کشور سرپرستی کودکان یتیم تحت پوشش کمیته امداد امام(ره) را برعهده گرفته و سایه مهربانی خود را بر سر آنان گسترانیده‌اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار