پلیس همدان از پیدا کردن قاتل فراری و یک سارق خبر داد

قاتل فراری در ملایر دستگیر شد

تهران(پانا) - فرمانده انتظامی ملایر از شناسایی و دستگیری قاتل فراری پس از چهار ماه تلاش مجاهدانه ماموران پلیس آگاهی این شهرستان خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۴۹۲۳۹
لینک کوتاه کپی شد
قاتل فراری در ملایر دستگیر شد

به گزارش پایگاه خبری پلیس سرهنگ "محمد باقر سلگی" درباره جزئیات این قتل اظهار کرد: به دنبال وقوع یک فقره نزاع فردی در مرداد سال جاری، یک جوان ۲۳ ساله با سلاح سرد به قتل رسید و در بررسی های به عمل آمده مشخص شد که ضارب از بستگان مقتول بوده و بعد از ارتکاب قتل، متواری شده است.

وی افزود: قاتل سابقه دار با جابجایی و تغییر مخفیگاه خود، امکان دسترسی ماموران را سخت کرده بود ولی کارآگاهان با اقدامات تخصصی و پلیسی، دامنه فعالیت را بیشتر کرده تا اینکه سرانجام با پشتیبانی اطلاعاتی پلیس آگاهی مرکز استان و با اخذ نیابت قضائی مخفیگاه او شناسایی شد.

فرمانده انتظامی ملایر اضافه کرد: بعد از ۲ شبانه روز تعقیب و مراقبت توسط ماموران در محل مورد نظر که در یکی از استان های مرکزی کشور بود، سرانجام روز گذشته قاتل متواری در یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه دستگیر شد و برای رسیدگی قانونی به پلیس آگاهی ملایر انتقال یافت.

سرهنگ سلگی بیان کرد: در تحقیقات فنی و تخصصی به عمل آمده توسط ماموران پلیس آگاهی، متهم به قتل جوان ۲۳ ساله به علت اختلافات مالی و خانوادگی اعتراف کرد که در این زمینه با تشکیل پرونده و تکمیل مستندات قانونی، قاتل تحویل مرجع قضائی شد.

زمین خواری در فامنین

فرمانده انتظامی فامنین گفت: با همکاری اداره منابع طبیعی شهرستان مطلع شدیم ۵۳ هزار متر مربع از اراضی ملی به ارزش سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال واقع در یکی از روستاهای شهرستان فامنین توسط یک نفر از اهالی به صورت غیرقانونی تصرف و زیر کشت رفته است.

سرهنگ علی حسن حیدری افزود: با هماهنگی مقامات قضائی، این فرد به اتهام زمین خواری اراضی ملی دستگیر و به مرجع قضائی معرفی شد و طبق رای مقام قضایی، متهم محکوم به رفع تصرف و پرداخت خسارات ناشی از تصرف شد که این رای توسط پلیس آگاهی به مرحله اجرا در آمد.

کشف ۳۵ فقره سرقت در همدان

فرمانده انتظامی استان همدان گفت: در پی وقوع سرقت های منزل در شهرستان همدان و گزارش و مراجعه شهروندان به کلانتری۱۲، موضوع به طور ویژه در دستور کار ماموران این کلانتری قرار گرفت.

سردار سلمان امیری افزود: پس از تشکیل جلسه و طرح و بررسی این موضوع، تیم ویژه اطلاعاتی و عملیاتی از ماموران با تجربه و خُبره کلانتری ۱۲ شهرستان تشکیل و اقدامات پلیسی برای شناسایی و دستگیری سارقان آغاز شد.

وی اضافه کرد: ماموران پس از بررسی محل های سرقت، با برقراری گشت های ویژه محسوس و نامحسوس و رصد اطلاعاتی و شیوه و شگردهای خاص پلیسی، مخفیگاه و پاتوق اعضای سارقان را در منزلی در سطح شهر همدان شناسایی کردند.

فرمانده انتظامی استان همدان گفت: ماموران پس از زیر نظر قرار دادن سارقان و تعقیب و مراقبت های گسترده، پس از هماهنگی های لازم با مراجع قضائی به مخفیگاه سارقان اعزام و در یک عملیات شبانه، چهار متهم دستگیر و برای بازجویی و تحقیقات به کلانتری۱۲ منتقل کردند.

سردار امیری بیان کرد: متهمان در بازجویی های پلیسی، به ۳۵ فقره سرقت منزل و داخل خودرو و دوچرخه اعتراف کردند و اموالی از قبیل یخچال فریزر، تلویزیون ال ای دی، ضبط خودرو، سیم مسی، آهن آلات، انواع آچار و موتورسیکلت از مخفیگاه سارقان کشف شد.

وی با بیان اینکه متهمان افراد معتاد و سابقه دار هستند افزود: سارقان منازل بدون حفاظ، دارای راه دسترسی آسان برای فرار، دارای ساکنان کم و مُسن و اموال قابل ملاحظه را برای سرقت انتخاب می کردند.

سردار امیری از شهروندان خواست: با مدنظر قرار دادن تمامی جوانب پیشگیری از سرقت، در صورت مشاهده هر گونه فعالیت غیر قانونی توسط افراد مشکوک، مراتب را از طریق تلفن فوریت های پلیسی ۱۱۰ اعلام کنند تا نسبت به دستگیری مجرمان اقدام شود

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار