مدیر کل آموزش و پروش استان بوشهر:

اجرای طرح آموزش خانه محور در دوره کرونا ضروری است

بوشهر(پانا)- مدیر کل آموزش و پروش استان بوشهر گفت با توجه به محدودیت‌های کرونایی، برای تحقق اهداف سوادآموزی، اجرای طرح آموزش خانه محور باید در دستور کار قرار گیرد.

کد مطلب: ۱۱۴۹۰۸۵
لینک کوتاه کپی شد
اجرای طرح آموزش خانه محور در دوره کرونا ضروری است

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان بوشهر، علیمراد کرمی در جلسه گروه بهبود کیفیت سوادآموزی استان با اشاره به فرارسیدن هفتم دی­ ماه، سالروز تشکیل نهضت سوادآموزی اظهار کرد: به بازخوانی فرمان تاریخی حضرت امام خمینی (ره) برای تاسیس نهضت سوادآموزی، این نهاد انقلابی از یک حرکت محدود فرهنگی، به نهضتی فراگیر تبدیل شد و توانست تحولی شگرف در کشور ایران اسلامی را پدید آورد.

وی ادامه داد: این فرمان تاریخی در واقع یک دهه قبل از اجماع جهانی در خصوص آموزش برای همه صادر شده است که نشان از اهمیت توسعه سواد عمومی در جامعه اسلامی است.

رئیس گروه بهبود کیفیت سوادآموزی استان ایجاد گفتمان عمومی سواد را امری مهم دانست و افزود: در این راستا باید از ظرفیت­ سازمان‌های مردم نهاد، رسانه­ ها و همکاری­های بین­ بخشی استفاده کنیم.

مدیر کل آموزش و پرورش با اشاره به دستاوردهای سوادآموزی در استان بوشهر، بیان کرد: رشد چشمگیر باسوادی پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران ناشی از زحمات تلاشگران عرصه سوادآموزی است که تجلیل از این تلاشگران ضروری و مهم است.

کرمی در خصوص استمرار آموزش ها در دوره کرونا گفت: با اجرای طرح آموزش خانه محور، می ­توان خدمات سوادآموزی را به صورت چهره به چهره در منازل افراد محروم از سواد توسط افراد باسواد خانواده ­ها ارائه کرد.

همچنین در این نشست معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان گفت: پیش­ بینی شده است که پنج هزار و 478 سوادآموز، خدمات، مهارت­ آموزی و آموزش ­های مکمل سواد را دریافت کنند.

سید مجتبی هاشمی نژاد با اشاره به ظرفیت شورای پشتیبانی سوادآموزی استان اظهار کرد: در نشست شورای پشتیبانی سوادآموزی به ریاست استاندار بر همکاری بین بخشی تمام دستگاه در راستای اجرای برنامه ­های سوادآموزی تاکید شده است.

وی افزود: امیدواریم با همکاری دستگاه­ های مختلف اجرایی، بی سوادی در استان ریشه کن شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار