مشارکت زنان روستایی سیستان برای حفظ ذخیره ژنتیکی مرغ خزک 

زاهدان (پانا) - مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان وبلوچستان گفت به‌منظور توسعه پرورش مرغ بومی و ایجاد درآمد برای خانوار روستایی پروژه پرورش مرغ خزک با همکاری معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی و مشارکت زنان روستایی در روستای ارباب شهرستان زابل به اجرا در آمد.

کد مطلب: ۱۱۴۹۰۰۸
لینک کوتاه کپی شد
مشارکت زنان روستایی سیستان برای حفظ ذخیره ژنتیکی مرغ خزک 

بهزاد شهرکی در گفت و گو با پانا اظهار کرد: این طرح در سال گذشته آغاز و در مرحله اول 2 هزار قطعه جوجه یکروزه به همراه آبخوری و دان خوری و خوراک دان تا ۶ ماهگی بصورت رایگان در اختیار این زنان قرار داده شد.
وی واکسیناسیون رایگان با همکاری دامپزشکی و اجرای دوره های آموزشی مورد نیاز در سنین مختلف رشد جوجه ها را از دیگر خدمات ارائه شده به زنان روستایی برشمرد.
این مسئول تصریح کرد: به گفته زنان این روستا از محل فروش تخم‌مرغ تولیدی ماهانه بین یک تا دو میلیون تومان درآمد خالص عاید هر خانوار می‌شود.
شهرکی در ادامه گفت: برای سال جاری خرید یکسری تجهیزات مورد نیاز توسعه این طرح برای اعضای صندوق های اعتبارات خرد در سایر روستاها در دست اقدام است و خوشبختانه روستاهای محمدآباد هراتی و ژاله ای اقدام به پرورش این نژاد مرغ بومی کرده اند.
مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سیستان و بلوچستان افزود: به‌منظور حمایت از زنان روستا دستگاه جوجه کشی از محل اعتبارات واحد زنان روستایی این مدیریت خریداری و به صورت رایگان در روستاهای محمداباده هراتی و ژاله ای و ارباب در اختیار زنان قرار گرفت.
وی در پایان گفت: ۷ نفر از این زنان برای فروش محصولات تولیدی خود اقدام به ثبت شرکت کرده اند.
شهرکی خاطرنشان کرد: ایستگاه پرورش مرغ بومی خزک مستقر در زاهدان کار پشتیبانی و تامین جوجه یک روزه این پروژه را بر عهده داشته که امید می رود طی سال آینده با کمک سازمان جهاد کشاورزی استان و مشارکت خیرین و نهادهای مرتبط ایستگاه مستقل تولید جوجه خزک در منطقه سیستان راه اندازی شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار