طرح شتاب بخشی به سوادآموزی در شهرستان‌های کهگیلویه، لنده و بهمئی آغاز شد

یاسوج (پانا) - استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵ در جمعیت ۱۰ تا ۴۹ سال استان، شهرستان های کهگیلویه شامل دهدشت، چاروسا و دیشموک ۸۸ و 2 دهم، لنده ۸۸ و 4 دهم و بهمئی ۹۱ و 2دهم درصد باسوادند که کمتر از ۹۲ و 7 دهم میانگین استان است.

کد مطلب: ۱۱۴۸۸۲۵
لینک کوتاه کپی شد
طرح شتاب بخشی به سوادآموزی در شهرستان‌های کهگیلویه، لنده و بهمئی آغاز شد

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد، حسین کلانتری در نشست فوق العاده شورای پشتیبانی سوادآموزی استان که همزمان با هفته سوادآموزی در سالن دولت استانداری برگزار شد افزود: به پیشنهاد استان و با موافقت سازمان نهضت سوادآموزی با افزایش حجم ۴۵۰ نفر بیسواد این طرح در سه شهرستان استان آغاز می شود.

او گفت: تدوین برنامه اصولی و تحرک در سوادآموزی این مناطق افراد زیر پوشش افزایش و ارزیابی از عملکرد فرمانداران و دستگاه‌های اجرایی هر شهرستان انجام می شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: پیشتاز بودن سوادآموزی استان در کشور مرهون تلاش مجموعه خدوم آموزش و پرورش و سواد آموزی در استان و شایسته قدردانی است.

او گفت: همه ما در قبال سوادآموزی مسئولیت داریم و عملکرد بانکها در تشویق بیسوادان برای سواد آموزی با اعطای تشویقت، نمونه‌ای ارزشمند از مشارکت در سوادآموزی است.

کلانتری به تعریف جدید سواد اشاره کرد و افزود: آگاهی بخشی و سواد زمانی مطلوب است که منشأ تحول در زندگی افراد شود و مهارت آموزی در حوزه سواد آموزی در این راستاست.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد بیان کرد: ابزار دریافت حقوق انسان آگاهی و سواد است و کسانی که از آگاهی بیشتری برخوردارند، در صورت کاربست دانش می توانند زندگی مطلوب تری داشته باشند.

رئیس شورای پشتیبانی سوادآموزی استان گفت: پیام تاریخی امام راحل در ۷ دی ۵۸، مسیر را برای همگان مشخص کرد و بهترین راهبرد برای اهتمام به سواد آموزی در جامعه است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه وبویراحمد نیز گفت: میزان ارتقاء سواد در گروه سنی هدف ۱۰ تا ۴۹ سال از اوایل پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی تاکنون بیش از ۶۵ درصد و نتیجه فعالیت های سواد آموزی و توسعه آموزش ها در استان است.

هادی زارع پور افزود: با هدف افزایش پوشش تحصیلی و استقرار عدالت جنسیتی در آموزش طرح توسعه سواد زنان و دختران عشایر به تعداد ۴۰۰ نفر در دهدشت، دنا، لوداب، مارگون، چاروسا و دیشموک در حال اجراست.

زارع‌پور به کسب موفقیت ملی حوزه سواد آموزی استان اشاره کرد و گفت: عملکرد سال ۹۸ سوادآموزی در ۲۵ شاخص ملی ارزیابی شد که در ۲۳ شاخص استان بالاتر از میانگین کشور و جزء چهار استان برتر است.

او به طرح آموزش رایانه برای سواد آموزان نیز اشاره کرد و افزود: امسال ۱۲۰ سوادآموز همراه سواد پایه با مهارت‌های رایانه نیز آشنا می‌شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: کتاب سرباز وطن در موضوع زندگی شهید سردار سپهبد قاسم سلیمانی با مشارکت معاونت سوادآموزی استان و ۵ استان دیگر تهیه و تدوین شد.

وی گفت: جامعه سواد آموزی استان ۱۱ شهید به اسلام و انقلاب تقدیم کرد.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان کهگیلویه وبویراحمد هم گفت: طرح های باسوادی عشایر، زندانیان، نیروهای مسلح، شناسایی اولیای بیسواد از طریق مدرسه ها در حال اجراست.

سید حمدالله خواهش نیک افزود: مسابقات سردار ‌دلها -شعار سال مقام معظم رهبری- انشا نویسی پرسش مهر ریاست جمهوری نیز برای سواد آموزان برگزار می شود.

او گفت: بر اساس اولویت مهارت آموزی ۱۶ مرکز یادگیری محلی در استان فعالیت می کنند و فعالیت سواد آموزی در استان با مشارکت ۱۲ تشکل مردم نهاد و موسسات انجام می شود.

در این نشست از منصور دانش آموز دبیر کمیسیون بانک های استان، الماس مجیدی مدیر امور شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران و ارسلان حسن پور مدیر صندوق کارآفرینی امید که تسهیلاتی را به سواد آموزان برای تشویق ارائه دادند تقدیر شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار