مدیر آموزش وپرورش شهرستان بجنورد در نشست خبری:

42 درصد از سهمیه سوادآموزان بجنورد، شناسایی و جذب شده اند

بجنورد (پانا)- مدیر آموزش و پرورش شهرستان بجنورد در نشست خبری با اصحاب رسانه، با حضور رییس اداره سواد آموزی شهرستان بجنورد، خبر داد از مجموع 3299 نفر سهمیه سواد آموزی، تعداد 1400 نفر به میزان 42 درصد، در قالب طرح عادی و شتاب بخشی، جذب سواد آموزان شدند.

کد مطلب: ۱۱۴۸۷۸۲
لینک کوتاه کپی شد
42 درصد از سهمیه سوادآموزان بجنورد، شناسایی و جذب شده اند

مدیر آموزش وپرورش شهرستان بجنورد در نشست خبری به مناسبت چهل و یکمین سالگرد هفته سواد آموزی، با اشاره به اهمیت سواد آموزی بیان کرد: اهمیت سواد آموزی تنها یک فرایند یادگیری خواندن، نوشتن و حساب کردن نیست، بلکه کمک به رشد کامل اوست و انسان را برمی انگیزد تا با مشارکت فعال، در تحول جامعه موثر باشد و از شرایط مطلوب برای زندگی برخوردار باشد و فرد بیسواد در جامعه جایگاهی نخواهد داشت و ضربه های جبران ناپذیری از لحاظ علمی، اقتصادی، فرهنگی و ... به جامعه وارد می کند.

محمد امیری اظهار کرد: هر ساله سواد آموزان تحت طرح عادی ، آموزش لازم را فرا می گرفتند که در سه دوره (سواد آموزی- انتقال-تحکیم) 100 درصد جذب و ثبت نام داشتیم، اما امسال بر اساس تفاهم استانداری با رییس سازمان نهضت سواد آموزی طرح شتاب بخشی با هدف ارتقاء سواد آموزی نیز در دستور کار قرار گرفته است که در جذب سواد آموزان در دوره انتقال و تحکیم بصورت صد در صدی محقق شده است و در دوره سوادآموزی جذب و ثبت نام هنوز ادامه دارد.

وی افزود : تعداد 3299 نفر سهمیه شهرستان بجنورد برای جذب دوره سواد آموزی در طرح شتاب بخشی اختصاص یافته است که تعداد 2هزار و هیجده نفر در این طرح شناسایی و جذب شده اند که در این طرح ، آمار ثبت نام 2/5 برابر در مقایسه با سال های قبل است که این کار نیاز به تلاش و پیگیری خواهد داشت و جذب سواد آموزان کار انگیزشی خواهد بود.

مدیر آموزش وپرورش شهرستان بجنورد ادامه داد: سرانه هر نفر سواد آموز در طرح عادی 840 هزار تومان و در طرح شتاب بخشی یک میلیون تومان است. همچنین هدف اداره سواد آموزی، آموزش به گروه سنی 10 تا 49 سال است که در سال 1395 درصد جذب سواد آموزان به میزان 94/2 درصد بوده که این میزان در سال 99 به 95/4 درصد افزایش یافته است.

امیری با اشاره به جذب زنان و مردان سواد آموز در مناطق شهری و روستایی عنوان کرد: تعداد مردان سواد آموز 96/2 درصد و زنان 92/1 درصد بوده که در مناطق شهری این میزان 96/4 درصد و در مناطق روستایی 88درصد است و قرار است تا پایان امسال میزان باسوادی در شهرستان بجنورد به میزان قابل توجهی افزایش یابد.

مدیر آموزش وپرورش شهرستان بجنورد عنوان کرد: در بجنورد تعداد 4 مرکز یادگیری محلی فعال است که با مشارکت نهادهای دیگر از جمله جهاد سازندگی و ... با تعداد 70 نفر سوادآموز ، در هر مرکز فعالیت دارند که علاوه بر سوادآموزی، آموزش مهارت های زندگی از جمله چرم دوزی، گلیم بافی، خیاطی و مهارتهای زندگی آموزش داده می شود.

وی خاطر نشان کرد: آموزش ها بصورت حضوری به تعداد محدود در مساجد، حسینیه ها، آموزش حضوری در منازل ، آموزش تلفنی، آموزش در فضای مجازی شاد، در اختیار گذاشتن درسنامه بصورت خلاصه ای از کتاب و یا در قالب سی دی از طریق نزدیکان خود، آموزش خواندن و نوشتن را فرا می گیرند و در صورت قبولی گواهی نامه نهضت سواد آموزی را به همراه بن 10 میلیون ریالی دریافت می کنند.

در پایان مدیر آموزش وپرورش شهرستان بجنورد با اهداء لوح سپاس و هدایایی از اصحاب رسانه قدردانی کرد.

خبرنگار : منیژه عباسپور

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار