ارسال لایحه اصلاح قانون سرباز قهرمان به مجلس

تهران (پانا) - معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری از ارسال لایحه اصلاح تبصره (۵) الحاقی به ماده واحده قانون سرباز قهرمان- مصوب ۱۳۹۱- خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۴۸۵۵۶
لینک کوتاه کپی شد
ارسال لایحه اصلاح قانون سرباز قهرمان به مجلس

به گزارش روابط عمومی مجلس، حسینعلی امیری از ارائه لایحه «اصلاح تبصره ۵ الحاقی به ماده واحده قانون سرباز قهرمان -مصوب ۱۳۹۱ به مجلس خبرداد و گفت: مطابق تبصره (۴) الحاقی به ماده واحده قانون سرباز قهرمان - مصوب ۱۳۹۱ - یکی از فرزندان قهرمانان پارالمپیک جهانی جزو مصادیق مندرج در این تبصره قلمداد شده و به موجب تبصره (۵) الحاقی به ماده واحده قانون مذکور، دستگاه‌های اجرایی مجاز به جذب و استخدام مشمولین تبصره (۴) این قانون با معرفی وزارت ورزش و جوانان و رعایت سایر قوانین و مقررات مربوط شده‌اند.

معاون پارلمانی رییس‌جمهوری دامه داد: با عنایت به این که اغلب قهرمانان پارالمپیک از جوانانی هستند که خود در سن اشتغال به کار قرار دارند و به منظور امکان جذب و استخدام این دسته از افراد توسط دستگاه‌های اجرایی، این لایحه تقدیم مجلس شورای اسلامی شد.

امیری یادآور شد: بنا بر حکم قانون در خصوص قهرمانان پارالمپیک، دستگاه‌های اجرایی صرفا مجاز به استخدام یکی از فرزندان قهرمانان می‌باشند. این در حالی است که اغلب قهرمانان پارالمپیک از جوانان برومند این سرزمین بوده که خود در سن اشتغال به کار قرار دارند از این روز وزارت ورزش و جوانان با عنایت به اهمیت حمایت از قهرمانان جانباز و معلول کشور پیشنهاد لایحه فوق الذکر را ارائه کرده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار