برگزاری محفل انس با قرآن در دارالقرآن آیت‌الله غیوری ناحیه یک شهرری

شهرری(پانا)- به مناسبت هفته قرآن، عترت و نماز مراسم محفل انس با قرآن کریم در بستر شبکه آموزش دانش‌آموزی "شاد" در دارالقرآن آیت‌الله غیوری ناحیه یک شهرری با حضور مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک ری، معاون پرورشی و تربیت‌بدنی ، کارشناس قرآن عترت و نماز، کارشناس فرهنگی و هنری ، جمعی از قاریان و قر‌آن آموزان برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۴۸۱۸۲
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری محفل انس با قرآن در دارالقرآن آیت‌الله غیوری ناحیه یک شهرری

در این مراسم محسن نوروزیان مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک شهرری، ضمن بیان اینکه برگزاری این محافل برکات و اهداف زیادی دارد و ترویج فرهنگ قرآنی و تدبر در آیات الهی از مهم‌ترین آنها هستند، اظهار کرد: با ترویج قرآن در بین اقشار مختلف جامعه به خصوص نسل جوان می‌توانیم در برابر تهدیدات و معضلات اجتماعی بایستیم.

وی افزود: قرآن کتابی برای تمام اعصار و قرون است و در تمام زمینه‌های زندگی بشری اعم از فرهنگ، اجتماع، تربیت و معنویات راهکار و برنامه مدون دارد که عنایت به آیات الهی می‌تواند ما را در راه سعادت رهنمون سازد.

نوروزیان گفت: قرآن کتاب جامعی است که برای همگان نازل شده و اختصاص به قشر خاصی ندارد به عنوان مثال پیامبر اسلام‌(ص) از مردم زمان خود به خداوند شکایت می‌برد و می‌فرماید: «یارب ان قومی اتخذوا هذالقرآن مهجوراً» خداوندا امت من قرآن را مهجور قرار داده‌اند. چون ارتباط آنها با قرآن کمرنگ شده و از آن فاصله گرفته‌اند. اما امروز نباید بگذاریم قرآن همچنان مهجور بماند، زیرا عصر ما عصر بازگشت به قرآن و توسل به نقل اکبر و اصغر است تا مگر از این راه توشه‌ای به دیار ابدیت ببندیم لکن مردم مسلمان ایران به خصوص جوانان که فصل نشاط عمر خود را می‌گذرانند می‌بایست با قرآن انس بیشتری داشته باشند تا برکات مادی و معنوی آن را با چشم سر وچشم دل ببینند.

در این مراسم قاریان به تلاوت آیات روح بخش کلام الله مجید پرداختند.
این محفل با همکاری معاونت پرورشی و تربیت‌بدنی و کارشناسی قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش ناحیه یک ری و دارالقرآن آیت‌الله غیوری شهرری برگزار شد.

خبرنگار: سمیه نیک فکر

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار