مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان:

رشد بیش از 47 درصدی تناژ صادراتی خراسان جنوبی

بیرجند(پانا)- مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی خبر داد در سال جاری، رشد 47.3 درصدی تناژ صادرات  رخ داده است.

کد مطلب: ۱۱۴۷۰۵۳
لینک کوتاه کپی شد
رشد بیش از 47 درصدی تناژ صادراتی خراسان جنوبی

اسدالله جلال زاده، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی در نشست خبری با اصحاب رسانه، با اشاره به یکم دی ماه روز راهدار گفت: در سطح استان، 17 هزار کیلومتر راه وجود دارد.

جلال زاده گفت: در 9 ماهه ابتدایی سال جاری، شاهد افزایش 45 درصدی سفرهای حوزه صادرات در پایانه های مرزی بوده ایم و به دلیل شرایط کرونا، 35 درصد از میزان حمل و نقل در بخش مسافربری کاسته شده است.

او با اشاره به رشد 47.3 درصدی تناژ صادرات در خراسان جنوبی و وجود 68 شرکت حمل و نقل در استان گفت: در سال 98، حدود 5 هزار و 900 تن تناژ بار در استان جا به جا شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی تصریح کرد: در بخش مسافربری، حدود یک میلیون و 887 هزار نفر مسافر در سال 98 جابه جا شده اند.

جلال زاده با اشاره به اینکه در پایانه مرزی ماهیرود 20 هکتار عرصه شامل سالن های تجاری، مسافری و خدماتی وجود دارد گفت: وجود این منابع باعث رشد در صادرات شده و در توسعه مناطق مختلف استان نقش دارد.

او از اجرای طرح ابرار در استان خبر داد و گفت: این طرح جهت کاهش هزینه و افزایش سرعت عمل در ساخت و تکمیل راه های روستایی به صورت جهادی به اداره راهداری واگذار شده است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اظهار کرد: در این طرح 103 کیلومتر راه برای استان پیش بینی شده است اما این رقم را به 137 کیلومتر رسانده ایم و تا کنون 95 درصد امور به اتمام رسیده است.

جلال زاده از وجود 69 ایستگاه ثبت تخلف در استان خبر داد و گفت: در 9 ماهه ابتدایی امسال ، شاهد رشد زیادی در خصوص ثبت تخلفات جاده ای بوده ایم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار