در نشست خبری پویش «قهرمان من» مطرح شد؛

شهید سلیمانی به کاراکتر برتر فرهنگی در میان کودکان تبدیل خواهد شد

تهران(پانا) - دبیر پویش «قهرمان من» از تولید 500 محصول فرهنگی با کاراکتر شهید سردار قاسم سلیمانی در کشور خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۴۶۹۰۹
لینک کوتاه کپی شد
شهید سلیمانی به کاراکتر برتر فرهنگی در میان کودکان تبدیل خواهد شد

نشست خبری و افتتاحیه پویش ملی «قهرمان من» با محوریت شهید سردار حاج قاسم سلیمانی امروز با حضور محمد یقینی، دبیر پویش، حجت الاسلام سبحانی، مدیر انتشارات جوان و سیدابراهیم علایی، تولیدکننده بازی دلاور و خانواده شهید مدافع حرم، اصغر پاشاپور در مجتمع فرهنگی سرچشمه برگزار شد.

یقینی در این نشست با تاکید بر اینکه پویش «قهرمان من» به مناسبت اولین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی برگزار می شود، گفت: در این پویش که با اهداف معرفی ویترینی کامل از محصولات فرهنگی تولید شده تا امروز با موضوع حاج قاسم سلیمانی، کمک به تولیدکنندگان این محصولات که در شرایط کرونایی آسیب دیده اند و ترویج گفتمان قهرمان ملی در جامعه دنبال شده، قرار است محصولات فرهنگی کودک و نوجوان متناسب با طرح این شهید جمع آوری و توزیع شوند.

وی افزود: خوشبختانه در کشور قهرمانان زیادی داریم و حتی منابع خوبی هم برای معرفی قهرمانان به کودکان که قشر اثرپذیر جامعه محسوب می شوند، وجود دارد؛ با این حال در تبدیل این قهرمانان به یک کاراکتر که پیوست فرهنگی داشته باشد، ضعف های زیادی داریم و این پویش در نظر دارد تا به معرفی قهرمانان به این قشر کمک کند. امروزه گردش مالی کاراکترهای فرهنگی در دنیا 2 هزار و 250 میلیارد دلار است و حتی در کشورهای پیشرفته این حوز 5 تا 10 درصد از تولید ناخالص داخلی را شامل می شود، اما با وجود گردش 35 هزار میلیارد تومانی این حوزه در کشور، باید گفت که نیم درصد از محصولات این حوزه محتوای بومی دارد و مابقی مربوط به کاراکترهای خارجی است.

تولید 500 محصول فرهنگی با کاراکتر شهید سردار قاسم سلیمانی در کشور

دبیر پویش ملی «قهرمان من» با تاکید بر اینکه 10 کاراکتر محبوب فرهنگی در میان کودک و نوجوانان خارجی است، بیان داشت: با توجه به اینکه شهید قاسم سلیمانی جزو قهرمانان شناخته شده برای جامعه است، می توانیم این کاراکتر را به 10 تا 15 کاراکتر اول کشور تبدیل کنیم. همچنین این پویش 5 محصول فرهنگی کتاب، نوشت افزار، اسباب بازی، پوشاک و هدیه (گیفت) را شامل می شود.

یقینی در ادامه گفت: امروز 150 تولیدکننده در حوزه تولید کاراکتر حاج قاسم سلیمانی فعالیت کرده و 500 محصول هم در بازار وجود دارد، اما در نظر داریم تا این میزان را به 250 و حتی 300 تولیدکننده و تعداد محصولات را نیز هم به 2 برابر افزایش دهیم، علاوه بر آن در حال حاضر 5 فروشگاه آنلاین و 30 فروشگاه فیزیکی نیز اقدام به فروش این محصولات می کنند که طبیعتا با شروع به کار این پویش تعداد این فروشگاه ها نیز افزایش خواهد یافت.

باید تلاش کنیم تا شخصیت قاسم سلیمانی تحریف شده به جامعه معرفی نشود

در ادامه حجت الاسلام سبحانی، مدیر انتشارات جوان با تاکید بر اینکه اولین سوالی که مطرح می شود این است که چرا باید به معرفی شخصیت هایی مانند سردار قاسم سلیمانی بپردازیم، گفت: کافی است در اینترنت نام این شهید را جستجو کنید، می بینید ویکی پدیا به عنوان اولین سایت درباره این شهید، نوشته است که سردار سلیمانی تروریست بوده و حتی از واژه مرگ برای شهادت او استفاده کرده است، علاوه بر آن این سایت می نویسد که مردم ایران و عراق از مرگ سلیمانی خوشحال شده اند! این مهم نشان می دهد که هنوز به اولین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی نرسیده ایم، با تحریف بزرگ پیرامون این شخصیت مواجه هستیم، از طرف دیگر در داخل هم عده ای در حال تحریف شخصیت قاسم سلیمانی هستند و حتما اگر کمی صبر کنیم، انحرافات و تحریفف این وقایع را از زبان داخلی ها هم خواهیم شنید.

وی اظهار کرد: قطعا اگر به تاریخ نپردازیم، نه تنها دشمن بلکه برخی از هموطنان نیز از زاویه خودشان ماجرای شهادت قاسم سلیمانی را یا به سمت خود کشیده و یا آن را طرد می کنند و در نهایت باعث تحریف تاریخی و مصادره این شخصیت به منافع منافع سیاسی خواهد شد، از این رو باید تلاش کنیم تا این اتفاق نیفتاد و این مهم نیز یک دین ماندگار است که در طول تاریخ ادامه خواهد داشت. نگاه کنید وقتی یک افسانه ای مانند رستم خلق می شود، سرداران ادبی ما برای حفظ، نوآوری و بازنویسی آن تلاش می کنند و حالا که قهرمانان واقعی ای داریم که دنیا را متحول کرده اند، باید آن را حفظ و به جامعه بشناسانیم.

ترویج شخصیت این شهید زنده نگه داشتن فرهنگ ایثار و شهادت است

مدیر انتشارات جوان با بیان اینکه شهید قاسم سلیمانی در طول زندگی اش همانند یک شهید زندگی کرده است، بیان کرد: قطعا ترویج شخصیت این شهید زنده نگه داشتن فرهنگ ایثار و شهادت است، علاوه برآن جامعیتی که در این شهید وجود داشت در کمتر کسی سراغ داریم. به عبارت دیگر این شهید شخصیتی جامع داشته که باید به این جامعیت پرداخته شود، در حالی که گاها ادیبی داشته ایم که در زندگی شخصی خود مشکلاتی داشته و یا فیلسوفی که در برخی گرایش ها با مشکل روبه رو بوده است، اما سلیمانی و دیگر شهدای را می‌توان به عنوان یک الگوی کامل به جامعه معرفی کنیم و طبیعتا اگر خودمان چنین کاری را انجام ندهیم، دیگر با تحریف واقعیت این کار را خواهند کرد.

حجت الاسلام سبحانی با تاکید بر اینکه قطعا جامعه نیازمند معرفی الگو است، اظهار داشت: رسانه ملی با خرید سریال‌هایی از کشورهایی مانند کره تلاش می کند تا الگوهای ساختگی این کشور را به مردم نشان دهد، در حالی که خودمان الگوهای واقعی داریم و چرا نباید آنها را به جامعه نشان داد؟ الگوهایی که با معرفی شان می توان کاری کرد تا کودکان و نوجوانان پیرو و ادامه دهنده راه آنها باشد. باید کاری کنیم که سردار دل ها، سردار دل ها بماند؛ قاسم سلیمانی الگوی بشریت برای طول تاریخ خواهد بود، به همین دلیل باید کاری کنیم که زوایای مختلف این الگو را در وهله اول شناخته و بعد به جامعه بشناسانیم.

بازی دلاور برای توزیع در کشورهای عراق و سوریه ترجمه خواهد شد

در بخش پایانی نشست علایی، تولیدکننده بازی دلاور با تاکید بر اینکه اگر افسانه ای مانند رستم ماندگار شد، به دلیل این است که ادیب بزرگی مانند فردوسی پشت آن قرار داشت، گفت: آثاری که به دنیا می آیند، مانند فرزندان انسان است، یعنی برخی از آثار در همان بدو تولد، میمیرند و ماندگار نیستند اما در مقابل هم آثاری هستند که از ابتدا دارای نبوغ بوده و ماندگار می شوند؛ از این رو معتقدم اگر می خواهیم اثری را برای فردی بسیار قدرتمند مانند شهید سلیمانی تولید کنیم، باید تفکر بسیار قدرتمند و حساب شده در آن وجود داشته باشد.

وی افزود: قطعا اگر تولید برای کاری علمی و قدرتمند نباشد، اصلا ارزش انجام دادن ندارد؛ چرا که بد تبلیغ کردن بهترین راه برای نابود کردن اسطوره ها محسوب می شود، اما اگر این کار علمی و دقیق دنبال شود، حتما ماندگار خواهد شد، از سوی دیگر تجاری سازی هر کاری تنها زمانی نتیجه می دهد که به صورت علمی دنبال شده باشد.

تولیدکننده بازی دلاور تصریح کرد: این یک بازی کارتی است که با 1800 ساعت نفر کار تولید شده وافراد می توانند در گروه های 2 تا 15 نفره در آن بازی کنند، همچنین امکان انجام 15 بازی مختلف از طریق بازی دلاور وجود دارد.خوشبختانه امروزه این بازی در حال ترجمه شدن برای کشورهایی است که سردار قاسم سلیمانی در آنها شناخته شده است، همچنین در نظر داریم تا این بازی را با شهای شاخص دیگر در عراق و سوریه و شهیده زنده زکزالی و ابومهدی المهندس تولیدخواهد شد، با این حال باید به این مسئله اشاره کنم که بحث صادرات این بازی به کشور لبنان در حال انجام است.

گفتنی است، در پایان این مراسم پسر شهید مدافع حرم پاشاپور به ذکر خاطراتی از این شهید پرداخت و در انتها نیز از پوستر پویش «قهرمان من» با حضور خانواده این شهید و مسئولین برگزاری پویش رونمایی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار