معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران:

ارائه‌ صحیح درس تفکر و سبک زندگی در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی موثر است

تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران، از اهمیت توجه به درس تفکر و سبک زندگی برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان سخن گفت.

کد مطلب: ۱۱۴۶۲۲۰
لینک کوتاه کپی شد
ارائه‌ صحیح درس تفکر و سبک زندگی در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی موثر است

مجتبی ولی‌پوری، در نشست تجلیل از برگزیدگان شهر تهران در جشنواره‌های الگوهای برتر تدریس و تجارب برتر تربیتی گفت: «مسئولیت تربیت صحیح دانش‌آموزان، به عنوان یک امانت نزد ما است و لازمه‌ ایمان، امانت‌داری است. شما برگزیدگان به درستی از امانتی‌ که خداوند در اختیار شما قرار داده است استفاده کردید. تجارب برتر و الگوهای برتر در درس تفکر و سبک زندگی اهمیت ویژه‌ای دارند. »

وی با اشاره به اینکه امروزه دانش‌آموزان با چالش‌های زیادی روبرو هستند که باید با تفکر با موانع روبرو شوند؛ گفت: «یکی از آثار تدبر در آیات قرآن، تصمیم‌گیری خوب و به موقع در زندگی است. درس تفکر و سبک زندگی نیز همین امر را به دانش‌آموزان می‌آموزد تا بدانند چگونه در بحران‌های مختلف فکر و از موقعیت‌ها استفاده کنند‌.»
ولی‌پوری افزود: «یکی از عمده‌ترین مشکلات شهر تهران آسیب‌های اجتماعی است. تاکید دارم درس تفکر و سبک زندگی به درستی به دانش‌آموزان ارائه شود. همچنین پس از آن به دانش‌آموزان فرصتی داده شود تا بتوانند درست تصمیم بگیرند. اگر کسی تدریس این درس را قبول می‌کند باید عمیقا به آن علاقه‌مند باشد. جملگی باید کمک کنیم تا بیش از پیش این درس بین دانش‌آموزان جا بیفتد. همچنین باید اهمیتش را برای مربیان پرورشی تشریح کنیم تا نتیجه‌ی مطلوبی بگیریم.»

وی در خصوص ملاک‌های ارزیابی برگزیدگان جشنواره الگوهای برتر تدریس گفت: «نباید در انتخاب افراد برتر سلیقه‌ای عمل شود. باید راهکار مناسبی برای این مهم انتخاب شود تا از افراد شایسته تقدیر شود.»
در ادامه جلسه رقیه سادات نقوی، رییس اداره امور تربیتی آموزش و پرورش شهر تهران، با اشاره به اینکه سال گذشته ششمین جشنواره الگوهای برتر تدریس در استان یزد برگزار شد؛ گفت: «در تهران 400 اثر دریافت کردیم که این آثار در سه مرحله داوری شدند. در نهایت 16 اثر برای استان یزد ارسال شد. در این جلسه از خانم‌ها بابایی، رتبه دوم کشوری هشتمین جشنواره تجارب برتر تربیتی، احمدی و نصیری، رتبه‌های قابل تقدیر ششمین جشنواره الگوهای برتر تدریس تقدیر می شود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار