کرونا در مازندران: 930 مبتلا در بیمارستان‌ها بستری هستند

آمل، نور و گلوگاه دارای وضعیت حاد اعلام شده‌اند

ساری (پانا) - گرچه بنا به اعلام سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا پنج شهرستان مازندران در وضعیت قرمز و سه شهرستان در وضعیت حاد کرونایی قرار دارند، اما روند ابتلا به کرونا و آمار بستری شدگان نشان از کاهش آن دارد.

کد مطلب: ۱۱۴۶۰۶۹
لینک کوتاه کپی شد
کرونا در مازندران: 930 مبتلا در بیمارستان‌ها بستری هستند

روز گذشته اعلام شده بود که 140 بیمار مشکوک به کرونا در شبانه روز گذشته در بیمارستان‌های مازندران بستری شده‌اند و آمار کل بستری‌شدگان نیز 899 نفر است. ستاد اطلاع‌رسانی فرماندهی مدیریت و کنترل بیماری کرونا مازندران امروز اعلام کرد که در ۲۴ ساعت گذشته 127 بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل بستری شدند.

آمارهای اعلامی این چند روز نشان می‌دهد که آمار بستری در بیمارستان های مازندران روندی کاهشی داشته و در حال رسیدن به وضعیت نسبی است.

محدودیت‌های سختگیرانه کرونایی در مازندران نیز همانند سایر استان‌ها از اول آذر آغاز شد. روزی که 106 بیمار جدید کرونایی در استان در آن شناسایی شد و در مجموع 791 بیمار نیز در مراکز درمانی بستری بودند. این روند رو به افزایش نهاد تا جایی که در پایان هفته نخست اعمال محدودیت‌های تردد و تعطیلی مشاغل سطح دو، سه و چهار به شناسایی 128 بیمار جدید و در پایان هفته دوم به 170 بیمار جدید رسید که روندی به شدت افزایشی داشت. در این زمان 913 بیمار در بیمارستان‌های مخصوص به بیماران کرونایی بستری بوده‌اند.

در حال حاضر ۷۷۶ نفر بیمار مشکوک به ویروس کرونا با علائم تنفسی مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در مراکز تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران و 164 نفر نیز در مراکز تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی بابل بستری هستند که بستری‌شدگان را به رقم 930 نفر می‌رساند.

همچنین از این تعداد 183 نفر با علائم حاد تنفسی در بخش های مراقبت ویژه بستری هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار