بسیج، الگوی موفقی از مدیریت جهادی در مقابله با کرونا به دنیا نشان داد

رشت ( پانا) - جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان در امور اقشار بسیج گفت: بسیج در شرایط سخت کرونا رویکرد ۰خوبی را از خود نشان داد و ضمن کنترل سریع بیماری یک الگوی موفق از سبک مدیریت انقلابی و جهادی به دنیا نشان داد.

کد مطلب: ۱۱۴۵۸۰۷
لینک کوتاه کپی شد
بسیج،  الگوی موفقی از مدیریت جهادی در مقابله با کرونا به دنیا نشان داد

سرهنگ پاسدار حسن حبیبی با بیان اینکه تأسیس بسیج از سوی امام خمینی(ره) و نگاه راهبردی مقام معظم رهبری به آن از جمله مولفه‌های مهم امنیت کشور به حساب می‌آید اظهار داشت: یکی از دلایل اصلی بقای پیروزمندانه انقلاب اسلامی با وجود توطئه‌های گوناگون، حضور فعال بسیج در عرصه‌های مورد نیاز کشور است که رهبر معظم انقلاب از آن با عنوان بدنه فعال ملت یاد می‌کند.

جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان در امور اقشار بسیج افزود: بسیج و تفکر بسیجی با مولفه‌هایی چون ولایت‌مداری، مردمی بودن، انگیزه خدمت، گستردگی و سطح پوشش در وسعت کل کشور، انعطاف و اطاعت‌پذیری، حسن خلق، روحیه انقلابی و آراستگی به فضایل دینی و انقلابی از مهم‌ترین منابع قدرت نرم نظام برای شرایط سخت و دشوار بوده است.

حبیبی با بیان اینکه بسیج به‌عنوان یک نیروی مردمی خود را به‌عنوان مخاطب حوادث می‌داند گفت: بسیج به‌عنوان یک نیروی واکنش سریع و کارآمد در همه میدان‌ها به قصد خدمت و کمک‌رسانی حاضر بوده و نقش آفرینی می‌کند؛ نباید بسیج را یک نهاد نظامی به حساب آورد زیرا عرصه بسیج یک عرصه عمومی است.

وی با اشاره به اینکه بسیج به‌علت مردمی بودن و انگیزه بالایی که دارد کارهای بزرگ را با کمترین موانع امکان‌پذیر می‌کند افزود: دولت‌ها و دستگاه‌های اجرایی در شرایط خاص به علت های‌مختلف با بروکراسی‌های طولانی و دست و پاگیر روبه‌رو هستند و این مسائل مانع حضور سریع آن ‌ها در عرصه‌های نیاز کشور می‌شود.

جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان در امور اقشار بسیج عنوان کرد: در گذشته ثابت شده که بسیج می‌تواند در همه بحران‌ها از جمله بحران‌های طبیعی زودتر از همه در میدان خدمت حاضر شود و این در شرایطی است که سرعت حضور در ساعات اولیه برای امدادرسانی یک امر بسیار مهم و حیاتی است.

وی با بیان اینکه بهره‌مندی مناسب از توانمندی و آمادگی بسیج که می‌تواند مدیریت مناسبی را اعمال کند بسیار حائز اهمیت است افزود: بسیج در شرایط سخت کرونا رویکرد خوبی را از خود نشان داد و ضمن کنترل سریع بیماری یک الگوی موفق از سبک مدیریت انقلابی و جهادی از چشم انداز تمدن نوین اسلامی را به دنیا نشان داد.

حبیبی گفت: نکته دیگری که جزء اهداف ما بوده و در شکلگیری و توسعه بسیج اقشار مهم است، استحکامبخشی نظام و انقلاب اسلامی در عرصه‌های گوناگون داخلی و خارجی است بیش از چهار دهه نظام استکبار برای فروپاشی نظام جمهوری اسلامی تلاش می‌کند ولی با نقش بی‌بدیل مقام معظم رهبری، بصیرت مردم و حضور میدانی آحاد مختلف به‌ویژه بسیجیان همه این توطئه‌ها خنثی شدند.

جانشین فرمانده سپاه قدس استان گیلان در امور اقشار بسیج عنوان کرد: تأکید ما به همه اقشار تخصصی بسیج این است که در اولویت‌های خودشان کمک به ارتقای کارآمدی دستگاه‌های اجرایی در جهت رسیدن به اهدافشان را دنبال کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار