اجرای طرح کانون یاریگران زندگی در ۹۸۰ مدرسه گیلان

رشت ( پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش گیلان از آغاز اجرای طرح کانون یاریگران زندگی در ۹۸۰ مدرسه استان خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۴۴۹۳۷
لینک کوتاه کپی شد
اجرای طرح کانون یاریگران زندگی در ۹۸۰ مدرسه گیلان

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان، جمیل غریب اظهار کرد: طرح کانون یاریگران زندگی به عنوان برنامه ای کشوری از سوی وزارت آموزش و پرورش و ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور است و امسال برای دومین سال در استان گیلان اجرایی شده است.

وی اظهار کرد: دبیرخانه طرح کانون یاریگران زندگی در گیلان در معاونت پرورشی و فرهنگی فعال است و با همکاری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان به صورت مشترک طرح را اجرا می کنند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش گیلان با بیان اینکه طرح کانون یاریگران زندگی در سال تحصیلی گذشته در۷۵۲ مدرسه گیلان به اجرا درآمد، خاطر نشان کرد: امسال ۹۸۰ مدرسه در این استان تحت پوشش طرح قرار می گیرد ضمن اینکه سال تحصیلی آینده ۱۴۰۱ - ۱۴۰۰ در تمامی مدارس اجرا خواهد شد.

وی گسترش نرخ پوشش کانون یاریگران زندگی در مدارس، ارتقاء کیفیت برنامه و هویت بخشی و شبکه سازی را از اهداف اختصاصی اجرای این طرح عنوان کرد و افزود: توجه به خانواده به عنوان ظرفیت ارزشمند برای تشکیل کانون یاریگران زندگی و مناسب سازی اجرای برنامه با مقتضیات و شرایط بهداشتی دوران کرونا از جمله سیاست های کنونی در اجرای طرح است.

وی با بیان اینکه در این راستا به دانش آموزان درباره خطرات مواد مخدر و آسیب های ناشی از آن آگاهی داده می شود، اظهار کرد: امسال نیز با توجه به شرایط کرونایی این فعالیت ها در بستر فضای مجازی شاد انجام می گیرد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش گیلان بیان کرد: برگزاری دوره های توانمندسازی همکاران فرهنگی متولی در اجرای طرح کانون یاریگران زندگی از جمله دیگر برنامه های آن است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار