اعتبار بخشی به فرایند سنجش دانش آموزان مهم ترین هدف آموزش و پرورش در فصل امتحانات است

رشت ( پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان اعلام کرد ارسال الکترونیکی سوالات نهایی به حوزه های امتحانات نهایی تجربه مفید و ضروری در صیانت و اعتبار بخشی به امتحانات است.

کد مطلب: ۱۱۴۴۸۲۳
لینک کوتاه کپی شد
اعتبار بخشی به فرایند سنجش دانش آموزان مهم ترین هدف آموزش و پرورش در فصل امتحانات است

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان، محمد رحمتی در جلسه ستاد امتحانات نوبت دی ماه 99، با اشاره به شیوع کرونا و تأثیر آن در برگزاری شیوه ارزشیابی دانش آموزان اظهار کرد: با وجود شرایط متغیر کرونایی و با توجه به صلاحدیدهای ستاد کرونا آموزش و پرورش مشغول بررسی و مطالعات در این زمینه و همچنین تعامل با ستاد ملی و استانی کروناست و تا قبل از شروع امتحانات روش برگزاری امتحانات به دانش آموزان و خانواده ها اعلام خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: آزمون‌های حضوری و مجازی هر دو در دستور کار خواهد بود در این زمینه کیفیت‌ها و روش‌های مختلف آزمون ، بررسی و شناسایی شده است و آنچه برای ما مهم است استفاده از روش‌های اطمینان‌بخش در برگزاری امتحانات است تا از فراگیری محتواهای درسی توسط دانش آموزان مطمئن شویم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با اشاره به احتمال برگزاری حضوری امتحانات در پایه های دوازدهم و نهم اظهار کرد: به جهت جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و حفظ سلامت دانش آموزان، مدیران مدارس موظفند در جلسات آزمون با ضدعفونی سالن ها و تهیه ماسک و دستکش برای دانش آموزان فاقد این وسایل بهداشتی نسبت به برگزاری ایمن امتحانات اقدام کنند.

رحمتی از مدیران آموزش و پرورش مناطق استان خواست از ظرفیت فرمانداری ها و بخشداری ها در فراهم کردن امکانات برای تجهیز مدارس به لوازم بهداشتی بیش از پیش بهره بگیرند.

رئیس اداره سنجش آموزش و پرورش استان گیلان نیز در این نشست با اشاره به ضرورت جلوگیری از افت تحصیلی و نقش بی بدیل گروههای آموزشی در کیفیت آموزشی اظهار داشت: گروههای آموزشی می توانند با ارتقای فرایند یاددهی و یادگیری و شناسایی نقاط قوت و ضعف آموزشی و تربیتی از صدمات جبران ناپذیر پدیده افت تحصیلی جلوگیری کنند.

وی در پایان بر آمادگی اداره سنجش آموزش و پرورش استان گیلان در برگزاری امتحانات نوبت دی ماه با شرکت 7 هزار دانش آموز و داوطلب آزاد تأکید کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار